Zlín: Vlastníci půldomků mají čas na dohodu do pátku

23.03.2011 9:00

V pátek 25. března vyprší termín, do kterého se můžou vlastníci polovin půldomků mezi sebou dohodnout, který z nich bude měnit číslo popisné a kdo si nechá to stávající. Dosud má město k dnešnímu dni 461 originálů těchto dohod.

Zlín: Vlastníci půldomků mají čas na dohodu do pátku

Pokud se vlastníci - sousedé dohodnou, je potřeba, aby originál dohody opatřený originálními podpisy doručili do pátku na Stavební úřad Magistrátu města Zlína.

V případech, kdy k dohodě nedojde, bude město rozhodovat o tom, kdo bude přečíslovat a komu zůstane původní číslo popisné, podle klíče, který stanoví rada do 31. března. "Ideální by bylo, kdyby se sousedé mezi sebou dohodli a město tak mohlo respektovat jejich rozhodnutí," vyzval vlastníky polovin půldomků ke spolupráci primátor Miroslav Adámek.

Přečíslovat půldomky nařizuje městu zákon č. 227/2009 Sb. Z něj vyplývá, že změna čísel popisných u těchto budov musí být hotova do 1. července letošního roku. Jde o mimořádně rozsáhlý projekt, přečíslovat je totiž nutné více než 1500 budov. Další informace lze získat na městském webu www.zlin.eu, kde jsou také seznamy objektů, u kterých je nutné změnu čísel popisných provést.

Před Zlínem už musely provést přečíslování půldomků a dalších baťovských budov Otrokovice a Sezimovo Ústí.

I když město přečísluje baťovské domky z toho důvodu, že mu to nařizuje zákon, snaží se vlastníkům těchto budov s řešením potíží spojených s tímto úkonem co nejvíce pomoci. "Třeba tím, že všechny úkony, které provedou v souvislosti s přečíslováním odbory magistrátu, budou pro občany zdarma, s výjimkou pořízení fotografie na nový občanský průkaz. Starosti spojené se změnou čísel vykompenzujeme i slevou na poplatku za komunální odpad nebo tak, že na náklady města necháme vyrobit tabulky s novými čísly a pokud bude zájem, zajistíme i jejich umístění na domy," sdělila náměstkyně primátora Alena Zubalíková.

Sleva z poplatku za komunální odpad, kterou odhlasovala rada města počátkem března, bude na rok 2012 ve výši 300 korun, poplatníci tak zaplatí pouze 200 korun. Zcela osvobození od placení poplatku budou občané starší 65 let a děti a mládež do 18 let. Dále také držitelé průkazů ZTP a ZTP/P (musí předložit příslušné doklady) a studenti ve věku 19 až 26 let, studující v denním studiu mimo Zlínský kraj (musí předložit příslušné doklady).

Manuál pro vlastníky/spoluvlastníky půldomků určených k přečíslování:

1/Podívejte se do seznamů půldomků, zda i ten váš je určený k přečíslování. Seznamy jsou zveřejněné na webu www.zlin.eu.

2/ Na webu www.zlin.eu je od 4. února zveřejněn informační dopis pro vlastníky dotčených půldomků a vzor dohody mezi nimi pro určení, která z částí budovy dostane nové číslo popisné.

3/ Přečtěte si informační dopis od Stavebního úřadu MMZ, jehož součástí bude i vzor vzájemné dohody (byl vám doručen do 28. února).

4/ Pokud se dohodnete s vlastníkem druhé poloviny půldomku, doručte nejpozději do 25. března Stavebnímu úřadu MMZ originál dohody všech vlastníků budovy (opatřený jejich originálními podpisy) o tom, která část objektu si ponechá stávající číslo popisné. V případě, že vlastníkem jedné poloviny domku je statutární město Zlín, dohodu je nutné uzavřít na Odboru správy majetku MMZ - oddělení bytovém - kontaktní osoby jsou paní Rosíková (telefon 577 630 311) , Lancouchová (577 630 315) a Mořinglová (577 630 316).

5/ Rada města Zlína stanoví klíč, podle kterého se budou půldomky přečíslovat (do 31. března).

6/ Po 31. březnu dostanete doporučený dopis s rozhodnutím stavebního úřadu o přidělení čísla popisného (do 30. června). Následně si začněte vyměňovat příslušné doklady tak, aby v nich bylo uvedeno nové číslo popisné. Změnu je nutné také nahlásit příslušným orgánům.

7/ Magistrát provede instalaci tabulek s novými čísly popisnými (červen/červenec).

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Zlin.eu

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Turnov: Ovce na dvoře i prevence šikany

22:28 Turnov: Ovce na dvoře i prevence šikany

Experti na školství vyrazili za inspirací do holandských škol. Třicet osm zástupců škol z celého Čes…