To je teze, kterou se sociální demokracie zřejmě velmi liší proti závěrům Národní ekonomické rady vlády (NERV), které dnes tato skupina představila. Návrh na snížení kvalifikace učitelů jde zásadně proti tomuto požadavku. Potřeba učitelů, kteří mají zkušenost z praxe u vyšších typů škol (střední a vysoké školy) musí být řešena doplňujícím pedagogickým vzděláním, o jehož rozsahu a organizaci lze diskutovat. Nemůže ale znamenat to, že učitel nemusí mít ani takové vzdělání, jaké poskytuje škola, na které učí. Snížení požadavku na vzdělání učitelů je projevem ignorance a neúcty ke vzdělání jako takovému a krokem, který jde přímo proti další konkurenceschopnosti ČR. Naopak, pokud usilujeme o další hospodářský a sociální rozvoj, je potřebné začít u odpovědného vzdělávání učitelů, které musí být co nejkvalitnější, nejširší a jednoznačně nastaveno jako vzdělávání celoživotní.
Návrh na snížení požadavků na kvalifikaci učitelů se řadí jen k dalším absurdním opatřením Nečasovy vlády v oblasti vzdělávání, vědy a výzkumu; počínaje mnohdy protichůdnými návrhy ministra Dobeše, tlakem ministerstva na nevyjasněnou optimalizaci škol na úrovni krajů, přes záměr zavádění školného až po rušení Center základního a aplikovaného výzkumu a dojednání výjimky na nižší financování vědy a výzkumu pod průměrem zemí EU.
Nečasova vláda sice plnými ústy hlásá úsilí o konkurenceschopnost, ale svými konkrétními kroky v oblasti vzdělávání, vědy a výzkumu se cíleně snaží o to, aby Česká republika v budoucnu nemohla být nejen konkurenceschopnou mezi zeměmi EU, ale ani východoevropskou montovnou.
Dále čtěte:
- NERV mluví do školství: Kantorům od druhého stupně stačí „bakalář"
- Peněz ve vědě není málo, tvrdí vědkyně. Špatně se investují
- Vědci, vraťte se, volá vláda. Lékaře nechává odejít
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: gajduskova.cz