Bohumín: Obchvat městské části Skřečoň poslalo ministerstvo dopravy i přes úspornou variantu k ledu

17.09.2020 16:59

Obchvat, který by odvedl dopravu z bohumínské městské části Skřečoň, stát nepostaví. Definitivní stopku vystavilo přípravě přeložky silnice I/67 na začátku září ministerstvo dopravy. Rozhodnutí odůvodnilo plánovanou výstavbou obchvatu vedoucího od Vrbického jezera přes Rychvald do Havířova. Ten však má vzniknout až v roce 2040 a navíc vést přes vzácnou přírodní oblast.

Bohumín: Obchvat městské části Skřečoň poslalo ministerstvo dopravy i přes úspornou variantu k ledu
Foto: mesto-bohumin.cz
Popisek: Bohumín

Když se v roce 2012 se Bohumínu podařilo spolu s ostatními obcemi prosadit, že se začne ve spolupráci s ministerstvem dopravy pracovat na přípravě obchvatu Skřečoně, Dolní Lutyně a Dětmarovic, zdejší obyvatelé zajásali. Jak se ukázalo, předčasně. O tři roky později totiž stát tento projekt označil za neefektivní a doporučil jej přepracovat.

Trasa takzvané přeložky I/67 se proto zkrátila z téměř patnácti kilometrů na jedenáct, snížil se počet mostů i samotný profil silnice. Klesly tak i předpokládané investiční náklady z 2,9 na 2,6 miliardy korun. „Přestože ekonomická efektivnost stavby po mnoha jednáních a úsilí Dětmarovic, Dolní Lutyně a Bohumína vyšla v této zkrácené variantě pozitivně, tak Centrální komise Ministerstva dopravy ČR nyní k našemu překvapení rozhodla dále nepokračovat v její přípravě,“ uvedl místostarosta Bohumína Lumír Macura.

Důvod? Stát prioritně počítá s výstavbou přeložky I/68, která povede od kruhového objezdu v Bohumíně-Vrbici přes Heřmanické rybníky a Rychvald do Havířova. Právě ta má podle ministerstva zahuštěné dopravě na Bohumínsku ulevit. „Nikdo už se nepozastavil nad tím, že zatímco výstavba skřečoňského obchvatu měla probíhat v letech 2028 až 2031, s dokončením obchvatu z Vrbice do Havířova se počítá až v roce 2040,“ upozornil Macura.

Komise své rozhodnutí odůvodnila tím, že bude-li stavba realizována společně s přeložkou I/11 z Havířova do Třanovic, tak by se obchvat Skřečoně stal ekonomicky neefektivním. „Časový rozdíl výstavby je přitom minimálně 10 let a navíc ani nejde o konkurenční stavby. Navíc propojka z Vrbice přes Rychvald prochází významnou přírodní oblastí Natura 2000. Nedovedeme si představit, že vedle chráněného rybníka Skučák bude probíhat čtyřproudová komunikace o šíři přes dvacet metrů,“ ohradil se místostarosta.

Bohumín společně s Dolní Lutyní a Dětmarovicemi boj za obchvat, který by těmto obcím ulevil od přetížené dopravy, nehodlá vzdát. "Starostové se společně poradí o dalším postupu a určitě vyvolají jednání s nově zvoleným vedením Moravskoslezského kraje. Ministerstvo dopravy argumentuje právě údajnou nekoncepčností krajské územně plánovací dokumentace. A to se musí vyjasnit. Nezbývá než věřit, že Moravskoslezský kraj se o přeložku silnice I/67 bude zasazovat důrazněji než doposud,"  řekl starosta Bohumína Petr Vícha.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Vojtěch Munzar byl položen dotaz

věcná diskuze

Dobrý den, máte dojem, že se na půdě Sněmovny odehrává věcná diskuze? Já mám spíš dojem, že koalice ani diskutovat nechce, že si je jistá svou většinou a naopak opozice obstruuje (většinou až moc), aby se zviditelnila. Nějaký smysluplný dialog mezi vládou a opozicí nevidím a myslím, že je chyba na o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Plzeň upraví městský dům v Thámově ulici, vznikne tam šest bytů

13:05 Plzeň upraví městský dům v Thámově ulici, vznikne tam šest bytů

Plzeň upraví svůj bytový městský dům na adrese Thámova 32, na projekt si zažádá o podporu z evropské…