Brněnský Metropolitan patří mezi nejlepší periodika veřejné správy v ČR

01.05.2013 15:57

Informační noviny občanů města Brna získaly významné ocenění – 2. místo – v celostátní soutěži Zlatý středník 2012.

Brněnský Metropolitan patří mezi nejlepší periodika veřejné správy v ČR
Foto: Martin Šimák
Popisek: Pohled na Brno shora, letecký snímek

Brněnský Metropolitan se této soutěže účastní již od roku 2005 a uplynulý ročník přinesl zatím největší úspěch. Ocenění byla předána na slavnostním večeru v úterý 23. dubna 2013 v Obecním domě v Praze.

„Brněnský Metropolitan je vlajkovou lodí naší komunikace s občany města Brna. Především kvůli své dostupnosti – lidé jej dostanou přímo do schránek. Od počátku jeho existence se snažíme pozvednout jeho úroveň na maximum možného – redaktoři vybírají čtenářsky přitažlivá a aktuální témata, kladou důraz na výběr kvalitních fotografií, využíváme moderní layout, infoboxy a atraktivní formáty (např. fotoreportáže) a práce s textem a titulky je velice pečlivá. Jsem rád, že profesionální úroveň našeho periodika potvrdila i porota Zlatého středníku,“ uvedl primátor města Brna Roman Onderka.

Soutěž firemních médií Zlatý středník vyhlašuje sdružení odborníků v oboru komunikace a public relations PR Klub. Od roku 2002 každoročně oceňuje periodické i neperiodické publikace, a to jak tištěné, tak i elektronické, a také jejich dílčí texty. Soutěžních kategorií bylo za loňský rok 12, mezi nimi například nejlepší interní časopis, firemní katalog, výroční zpráva nebo newsletter. Své kategorie má i státní, veřejná a nezisková sféra, a to nejlepší noviny a časopis.

Brněnský Metropolitan soutěžil v kategorii nejlepší noviny státní, veřejné a neziskové sféry.

Magistrátní noviny pro Brňany se ročníku 2012 neúčastnily poprvé. Od roku 2005 (kdy list vznikl) do roku 2011 získaly 6x certifikát vysoké profesionální úrovně Top Rated a 1x certifikát profesionální úrovně Rated. Nikdy tedy ze soutěže nevyšly s prázdnou. Aktuální ocenění má však vyšší hodnotu než certifikáty a prokazuje, že Brněnský Metropolitan patří mezi nejlepší periodika veřejné správy v zemi.

Co je Brněnský Metropolitan

  • informační noviny občanů statutárního města Brna
  • vychází od roku 2005
  • náklad 180 tisíc výtisků měsíčně
  • periodicita 11x ročně (kromě srpna)
  • distribuce: zdarma do všech brněnských domácností
  • 12 stran redakčních + 12 inzertních (zajišťuje vydavatel Strategic Consulting)
  • každý měsíc aktuální informace s širokým záběrem (činnost a akce Magistrátu města Brna, městských částí, kulturních a neziskových organizací a sportovních klubů v Brně). Nechybí názorové rubriky pro zástupce koaličních i opozičních stran a prostor pro komentáře čtenářů.

Další úspěchy Brněnského Metropolitanu

Město Brno v roce 2010 získalo za Brněnský Metropolitan 1. cenu za podporu svobody projevu v kategorii Otevřeno v soutěži Otevřeno x Zavřeno. Soutěž vyhlašuje Otevřená společnost, o. p. s., a hodnotí nejlepší a nejhorší příklady otevřenosti úřadů vůči veřejnosti v České republice. Porota Brno ocenila v kategorii Svoboda projevu 1. cenou za „zvýšenou snahu o objektivní a vyvážené informace o dění ve městě a zveřejňování názorů opozice v informačních novinách občanů statutárního města Brna Brněnský Metropolitan.“

V roce 2006 byly vyhlášeny výsledky průzkumu radničních periodik v České republice, který provedla také Otevřená společnost. Hlavním kritériem hodnocení byla míra otevřenosti periodika různým názorům. Ze sta hodnocených radničních listů skončil Brněnský Metropolitan na 10. místě a ve srovnání s časopisy ostatních statutárních měst v České republice a jejich částí měl index různosti názorů nejvyšší.

Závěry ze seminářů vzdělávací společnosti Falco Universum, zaměřených na praktické zkušenosti s vedením zpravodajů měst, dokazují, že Brněnský Metropolitan patří v této oblasti ke špičce po grafické i obsahové stránce.

Další komunikační kanály města Brna s veřejností

Město Brno pro občany připravilo rozhlasový blok zpravodajských reportáží Brněnské echo, který je vysílán každou středu v 16.40 hodin na Hitrádiu Magic Brno (99,0 FM). Od ledna 2013 je rozšířen o nový publicistický diskusní pořad Brněnské echo – speciál, vysílaný každé poslední pondělí v měsíci od 11 do 12 hodin.

Tradiční elektronickou zpravodajskou rubrikou je sekce Co se děje v Brně na webových stránkách www.brno.cz. Do článků jsou nově vkládány také videoreportáže a audionahrávky na dané téma, čímž se informační servis města Brna stal multimediálním.

Sledovaným informačním kanálem jsou rovněž reportáže z významných událostí a dění v Brně v sekci Videoaktuality na www.brno.cz, které jsou veřejně přístupné na celosvětovém videoportálu YouTube. Město Brno za tuto sekci získalo prvenství v kategorii videopropagace v soutěži Firemní médium roku 2011, kterou uspořádala Komora Public Relations.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Brno.cz

Ing. Libor Turek, Ph.D. byl položen dotaz

Srovnání

Dobrý den, pane poslanče, nejsem si jistý, zda se od vás dočkám upřímné odpovědi, ale prosím o ni. Fiala tvrdí, jak jsme super, že hrajeme první ligu, a že se srovnáváme s těmi nejlepšími. Má podle vás pravdu nebo, což si myslím já, z nás dělá premiér blázny? V čem přesně se můžeme srovnávat s těmi ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Brno: Česká pošta a magistrát otevřely první třípřepážkovou poštu Partner

11:17 Brno: Česká pošta a magistrát otevřely první třípřepážkovou poštu Partner

V Brně v Orlí ulici byla slavnostně otevřena první třípřepážková pošta Partner v České republice. Pr…