Brno: Historická loď DPMB se na hladinu Brněnské přehrady vrátila pod názvem Morava

08.07.2020 13:13

Loď z roku 1955, kterou postavili svépomocí zaměstnanci Dopravního podniku města Brna, opět slouží veřejnosti. Po náročné rekonstrukci a pod novým jménem Morava poprvé vyplula v sobotu 4. července 2020. První plavbě pro veřejnost předcházel slavnostní křest.

Brno: Historická loď DPMB se na hladinu Brněnské přehrady vrátila pod názvem Morava
Foto: brno.cz
Popisek: Brněnský magistrát

„Jsem velmi ráda, že Dopravní podnik města Brna k náročné rekonstrukci přistoupil a loď se tak po devíti letech mohla vrátit zpátky na hladinu Brněnské přehrady, kde se přidala k šestici stávajících lodí. Brňané v uplynulých měsících pro loď ve veřejné anketě vybrali jméno Morava. Já jí přeji, ať je okrasou nejen naší přehrady, ale celé Moravy a přiláká sem spoustu nových cestujících,“ řekla primátorka města Brna Markéta Vaňková.

„Z výsledku rekonstrukce jsme nadšeni, loď se podařilo obnovit, ale zároveň zachovat původní vzhled a prvky, které jsou pro tuto loď charakteristické, jako jsou například motor a okna z tramvaje a další komponenty. Loď tak zůstane odkazem na práci zaměstnanců dopravního podniku, kteří ji před 65 lety sami v nemyslitelných podmínkách sestrojili zde na Brněnské přehradě,“ uvedl generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Morava, sedmá loď z flotily Dopravního podniku města Brna, bude vypravována jak na pravidelné lince, tak na komerčních plavbách, které jsou čím dál oblíbenější. Pětatřicetitunová kráska převeze až 150 lidí.

Anketa

Je Miroslav Kalousek zábavný politik?

7%
93%
hlasovalo: 12949 lidí

Během uplynulých 16 měsíců loď prošla kompletní rekonstrukcí spočívající v opravě hlavní paluby, kormidelního systému, interiéru, elektroinstalace, dnové a boční obšívky, vodotěsné přepážky a požárního a drenážního systému. „Největší výzvou bylo vměstnat veškerou elektrovýzbroj a požární systém do podpalubí, protože prostoru je zde málo a výzbroje mnoho. Výpočty i umístění musí být přesné, aby byla zachována stabilita lodě,“ vysvětlil vedoucí lodní dopravy DPMB Martin Ecler. Poslední práce, jako jsou instalace zábradlí nebo kormidelny a také umístění nového jména na příď a záď lodi, pak probíhaly opět v areálu lodní dopravy DPMB. Tam bylo v průběhu opravy nutné rozšířit molo pro noční stání lodí, původní mělo kapacitu šest lodí.

Náklady na rekonstrukci činily 15,6 milionu Kč, přičemž DPMB se na ni podařilo získat dotaci 5 milionů Kč od Ministerstva pro místní rozvoj – z Národního programu podpory cestovního ruchu v regionech.

Loď z roku 1955 původně nesla jméno Moskva, v roce 1992 byla přejmenována po partnerském městě Brna na Dallas. Od roku 2011 byla kvůli špatnému technickému stavu mimo provoz. Od roku 2013 je technickou kulturní památkou.

(zdroj: brno.cz)

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Petr Bendl byl položen dotaz

Pomoc zemědělcům

Dobrý den, jste pro pomoc zemědělcům kvůli nepřízni počasí? Já to narovinu nechápu. Proč se pořád zemědělci tak podporují? Netvrdím, že to mají lehké, ale kdo to má dnes snadné? A podporují se snad jiná odvětví, protože se jim nedaří? Neměli by se zemědělci na takovou situaci připravit a třeba nějak...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pardubice: MŠ Mozaika na Závodu míru se pyšní novým stravovacím provozem

19:06 Pardubice: MŠ Mozaika na Závodu míru se pyšní novým stravovacím provozem

V MŠ Mozaika byla úspěšně dokončena rekonstrukce hospodářského pavilonu. Tento projekt modernizoval …