Doprava v Říčanech: Více než polovina občanů chce rozšířit MHD a rezidenční parkovací zóny

25.02.2016 18:52

Loni v listopadu proběhl v Říčanech průzkum veřejného mínění. Účastnilo se ho 607 obyvatel starších 15 let s bydlištěm v našem městě. Sběr dat i výslednou analýzu prováděla na své náklady kancelář Demokracie 2.1. Jaké výsledky přinesl v oblasti říčanské dopravy?

Doprava v Říčanech: Více než polovina občanů chce rozšířit MHD a rezidenční parkovací zóny
Foto: info.ricany.cz
Popisek: Říčany

Průzkum veřejného mínění proběhl na reprezentativním vzorku 607 obyvatel (53 % žen a 47 % mužů) formou osobních dotazníků v různých částech města od 12. do 17. listopadu 2015. Jeho cílem bylo zjistit názory lidí na otázky týkající se komunikace, dopravy, kvality života, vyhlášek a participace na projektu Řídím Říčany.

Celkem respondenti odpovídali na 16 otázek.

Výsledky průzkumu jsou zveřejněné na webových stránkách města http://info.ricany.cz/mesto/v-listopadu-2015-probehl-v-ricanech-pruzkum-verejneho-mineni-podivejte-se-na-vysledky. Zajímavá data dle pohlaví, věku a vzdělání jsou zpracovaná do grafické, korelační a mapové analýzy. V oblasti dopravy občané sdělili svůj názor na potřebnost městské hromadné dopravy, parkovací zóny, cyklodopravu a využívání dopravního prostředku při cestování do práce či školy.

Skoro dvě třetiny dotázaných (63 %) by si přálo rozšířit kapacity MHD v Říčanech. Více městské dopravy v Říčanech žádají ženy, lidé se základním vzděláním, mladí obyvatelé ve věku 15 - 20 let a také senioři (60 a více let). Největší zájem o rozšíření mají logicky respondenti z okrajových oblastí Říčan. Mírná většina populace (56 %) se staví souhlasně i k zavedení rezidenčních parkovacích zón. Zájem o ně je napříč věkovým složením i dosaženým vzděláním, nejvíce je podporují lidé ve věku 21 - 30 let.

Jsou Říčany městem cyklistů?

Na kole cestuje přesně 50 % dotázaných (rekreačně 31 %, jako dopravní prostředek 19 %). Většinou kolo využívají více muži, vysokoškoláci a přirozeně lidé mladších věkových kategorií. Nejméně uživatelů kol je v centru města, což je pravděpodobně dáno absencí cyklozón a hustotou dopravy. Ve 43 % případů by dalo přednost jízdě na kole, pokud by ve městě existovalo více vyznačených cyklopruhů. Dokonce 22 % těch, co kolo vůbec nevyužívají, by začalo jezdit a celé dvě třetiny rekreačních cyklistů by jezdili častěji.

Takřka polovina lidí by využívala i plánovanou cyklostezku Mnichovice - Říčany - Kolovraty - Praha. O něco více muži než ženy. Zájem roste s vyšším vzděláním a je výrazně větší u občanů do 40 let. Cyklostezku by uvítala většina pravidelných či rekreačních „kolařů“ a dokonce čtvrtina lidí, kteří kolo nepoužívají téměř vůbec.

Zajímavé jsou i údaje o volbě dopravního prostředku při cestě do práce a do školy. Je třeba zmínit, že celých 32 % dotázaných v době výzkumu nepracovalo ani nestudovalo. Ze zbylé části 70 % respondentů pracuje nebo studuje mimo Říčany (celkem 81 % mužů, 60 % žen) a necelá třetina obyvatel pracuje či studuje v místě bydliště. Lidé se nejčastěji přemisťují buď autem (28 %) nebo vlakem (25 %). Pěšky chodí 12 % lidí, autobus využívá 8 % lidí a pouze 2 lidi ze 100 se dopravují na kole. Vlak preferují lidé bydlící v centru blízko vlakového nádraží, naopak lidé z periferie spíše auto.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Turnov: Ovce na dvoře i prevence šikany

22:28 Turnov: Ovce na dvoře i prevence šikany

Experti na školství vyrazili za inspirací do holandských škol. Třicet osm zástupců škol z celého Čes…