Dotaci ve výši 235 985 500 korun, z níž budou vozidla pořízena, získal dopravní podnik díky včasnému podání obou žádostí, které posléze vyhověly i věcnému hodnocení a obdržely maximální počet hodnotících bodů. Trolejbusy dopravní podnik nasadí na budoucí linku, která dopravně obslouží bytovou zástavbu Na Plachtě. Dopravní podnik bude v následujícím období i nadále žádat o dotace, a to nejen na další vozy, ale například i na plánovaný odbavovací systém.
„O získání dotace, na nákup ekologických vozidel, byl podle Ministerstva pro místní rozvoj enormní zájem a z celkového počtu třiceti sedmi žádostí o podporu jich věcnému hodnocení vyhovělo třicet pět. Vzhledem k výši alokace ale podporu získá pouze třináct projektů a tento je mezi nimi,“ vysvětluje Karel Vít, vedoucí odboru rozvoje města královéhradeckého magistrátu. Přehled stavu žádostí o podporu ve 20. výzvě IROP k 6. února 2017 je k nahlédnutí zde. Výzva byla zaměřena na podporu nákupu CNG autobusů, elektrobusů či trolejbusů pro veřejnou dopravu.
„Dopravní podnik ještě usiluje o získání další dotace ve výši 61,2 milionu korun na pořízení šesti trolejbusů s pomocným bateriovým pohonem pro účely veřejné dopravy,“ prozrazuje Miloslav Kulich, předseda představenstva Dopravního podniku města Hradce Králové. Dne 15. listopadu 2016 řídicí výbor Integrované územní investice (ITI) hradecko-pardubické aglomerace tento projektový záměr projednal a vydal soulad se strategií ITI. „V nejbližších dnech vypíše dopravní podnik veřejnou soutěž na tyto trolejbusy a po uzavření smlouvy s budoucím dodavatelem podá o tuto dotaci žádost,“ dodává Miloslav Kulich.
„Dopravní podnik také připravuje žádost o dotaci na nový odbavovací systém na stejném principu bezkontaktních čipových karet, jako funguje ten stávající, který je již deset let funkční. Rozšířen by měl být o přijímání bankovních platebních karet ve všech vozidlech, ale zejména s možností přijímání dalších karet od linkových dopravců, kde se uvažuje o tarifní integraci v Královéhradeckém kraji v hromadné dopravě. Samozřejmě bude zachováno vzájemné používání těchto karet mezi Dopravním podnikem města Hradce Králové a Dopravním podnikem města Pardubic,“ vysvětluje Miloslav Kulich. Dodal, že předpokládaný rozpočet celkových výdajů je zhruba čtyřicet milionů korun. Výzva pro uplatnění této žádosti v rámci ITI hradecko-pardubické aglomerace by měla být vypsána každým dnem.
Plánována je i výstavba trolejbusové trati do lokality Pod Strání, která by měla být realizována do konce roku 2017. Předpokládaný rozpočet je do 20 milionů korun. Žádost o dotační podporu plánuje dopravní podnik též podat prostřednictvím ITI hradecko-pardubické aglomerace.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV