Hradec Králové: Téměř čtvrtmiliarda dotačních peněz míří do dopravního podniku

15.02.2017 10:46

Dvacet elektrobusů a tři trolejbusy s pomocným bateriovým pohonem může nyní pořídit Dopravní podnik města Hradce Králové, který v červnu loňského roku podal dvě žádosti do dvacáté výzvy Integrovaného regionálního operačního programu (IROP) nazvané Nízkoemisní a bezemisní vozidla.

Hradec Králové: Téměř čtvrtmiliarda dotačních peněz míří do dopravního podniku
Foto: hradeckralove.org
Popisek: Pohled na historické náměstí v Hradci Králové

Dotaci ve výši 235 985 500 korun, z níž budou vozidla pořízena, získal dopravní podnik díky včasnému podání obou  žádostí, které posléze vyhověly i věcnému hodnocení a obdržely maximální počet hodnotících bodů. Trolejbusy dopravní podnik nasadí na budoucí linku, která dopravně obslouží bytovou zástavbu Na Plachtě. Dopravní podnik bude v následujícím období i nadále žádat o dotace, a to nejen na další vozy, ale například i na plánovaný odbavovací systém.

„O získání dotace, na nákup ekologických vozidel, byl podle Ministerstva pro místní rozvoj enormní zájem a z celkového počtu třiceti sedmi žádostí o podporu jich věcnému hodnocení vyhovělo třicet pět. Vzhledem k výši alokace ale podporu získá pouze třináct projektů a tento je mezi nimi,“ vysvětluje Karel Vít, vedoucí odboru rozvoje města královéhradeckého magistrátu. Přehled stavu žádostí o podporu ve 20. výzvě IROP k 6. února 2017 je k nahlédnutí zde. Výzva byla zaměřena na podporu nákupu CNG autobusů, elektrobusů či trolejbusů pro veřejnou dopravu.

„Dopravní podnik ještě usiluje o získání další dotace ve výši 61,2 milionu korun na pořízení šesti trolejbusů s pomocným bateriovým pohonem pro účely veřejné dopravy,“ prozrazuje Miloslav Kulich, předseda představenstva Dopravního podniku města Hradce Králové. Dne 15. listopadu 2016 řídicí výbor Integrované územní investice (ITI) hradecko-pardubické aglomerace tento projektový záměr projednal a vydal soulad se strategií ITI. „V nejbližších dnech vypíše dopravní podnik veřejnou soutěž na tyto trolejbusy a po uzavření smlouvy s budoucím dodavatelem podá o tuto dotaci žádost,“ dodává Miloslav Kulich.

„Dopravní podnik také připravuje žádost o dotaci na nový odbavovací systém na stejném principu bezkontaktních čipových karet, jako funguje ten stávající, který je již deset let funkční. Rozšířen by měl být o přijímání bankovních platebních karet ve všech vozidlech, ale zejména s možností přijímání dalších karet od linkových dopravců, kde se uvažuje o tarifní integraci v Královéhradeckém kraji v hromadné dopravě. Samozřejmě bude zachováno vzájemné používání těchto karet mezi Dopravním podnikem města Hradce Králové a Dopravním podnikem města Pardubic,“ vysvětluje Miloslav Kulich. Dodal, že předpokládaný rozpočet celkových výdajů je zhruba čtyřicet milionů korun. Výzva pro uplatnění této žádosti v rámci ITI hradecko-pardubické aglomerace by měla být vypsána každým dnem.

Plánována je i výstavba trolejbusové trati do lokality Pod Strání, která by měla být realizována do konce roku 2017. Předpokládaný rozpočet je do 20 milionů korun. Žádost o dotační podporu plánuje dopravní podnik též podat prostřednictvím ITI hradecko-pardubické aglomerace.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Písek: Na náplavce začaly vyrůstat první dvě sochy z písku

7:04 Písek: Na náplavce začaly vyrůstat první dvě sochy z písku

Sochaři začali ve středu pracovat na prvních dvou obřích pískových sochách. Ráno nákladní auto přive…