Po Technických službách Zlín a DSZO pořídil elektromobily i zlínský magistrát

22.08.2018 8:36

Vozový park zlínského magistrátu je opět o něco šetrnější k životnímu prostředí. Po již dříve zakoupených elektromobilech pro Technické služby Zlín či pro Dopravní společnost Zlín - Otrokovice, přibyly v městských garážích další dva vozy, které svou jízdou neznečišťují vzduch jako je tomu u vozů dieselových či benzínových.

Po Technických službách Zlín a DSZO pořídil elektromobily i zlínský magistrát
Foto: zlin.eu
Popisek: Zlín, ilustrační foto.

„Hlavním důvodem pořízení je jak ekologie tak i snížení nákladů na údržbu. Již jsme si elektromobily vyzkoušeli a prokázalo se, že jízda je nejen tišší a šetrnější k životnímu prostředí, ale že i přes vyšší pořizovací náklady, které jsou eliminovány poskytnutou dotací, ušetříme zase na palivu či běžné údržbě. Z dlouhodobého hlediska je tak elektromobil výhodnější než auto na fosilní paliva,“ vysvětlil Bedřich Landsfeld, náměstek primátora pro oblast životního prostředí a také ekonomiky.

Jedno vozidlo je určeno pro služební cesty referentů magistrátu. Právě na krátké pojížďky po městě může elektromobil plně rozvinout své přednosti oproti běžným autům. Limitující není ani dojezd, který činí u jednoho auta160 kilometrůa u druhého119 kilometrů. Obě auta lze nabíjet kromě rychlo-nabíjecí stanice také v běžné zásuvce. Druhé auto je pak určeno pro Odbor městské zeleně. Vozy Odboru městské zeleně se často při nutné údržbě pohybují v parcích či cyklostezkách a tak i zde bude nespornou výhodou absence výfukových zplodin.

Náklady na pořízení obou vozů činily přibližně 1,7 milionu korun, z čehož dotace je ve výši 460 000 korun. Projekt s názvem „Pořízení vozidel s alternativním pohonem do vozového parku Magistrátu města Zlína“ je spolufinancován Státním fondem životního prostředí České republiky a Ministerstvem životního prostředí.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Operátoři

Pane senátore, dobrý den, myslíte, že je šance, že se někdy dočkáme slibovaného čtvrtého operátora a tím i levnějších cen? Kdo je odpovědný za to, že tu nemáme čtvrtého operátora? Někde jsem četl, že tu být nemůže, což nechápu. Žijeme přeci ve svobodné a tržní ekonomice nebo ne? Nevím, zda mi dokáže...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České Budějovice: Část Vrbenské ulice čeká kompletní obnova, náhradní MHD je zajištěna

7:37 České Budějovice: Část Vrbenské ulice čeká kompletní obnova, náhradní MHD je zajištěna

V květnu začne kompletní rekonstrukce 230 metrů dlouhého úseku ulice Vrbenská v místě od křižovatky …