Dolínek (ČSSD): Při rekonstrukci v Klapkově ulici se povedlo zkoordinovat práce jednotlivých investorů

31.08.2017 15:50

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) během letních prázdnin zcela zrekonstruoval svoji nejsevernější tramvajovou trať v Klapkově ulici v pražských Kobylisích. Na 700 metrech tak došlo k výměně dožité panelové konstrukce z roku 1990. Provoz tramvají pro cestující bude zahájen v dotčeném úseku Březiněveská – Vozovna Kobylisy od soboty 2. září 2017.

Dolínek (ČSSD): Při rekonstrukci v Klapkově ulici se povedlo zkoordinovat práce jednotlivých investorů
Foto: Hans Štembera
Popisek: Petr Dolínek

Začátek rekonstruovaného úseku je v křižovatce s ulicí Březiněveská, kde navazuje na nedávno rekonstruovaný úsek, který je v provedení konstrukce na dřevěných pražcích ve štěrkovém loži, s bočními L-profily a antivibračními rohožemi s asfaltovým povrchem. Na konci navazuje na křižovatkovou konstrukci s dřevěnými pražci ve štěrkovém loži, částečně s asfaltovým krytem, v oblasti výhybek s dlážděným krytem. Ve značné délce je přilehlá vozovka vyhrazena pro parkování, v případě nedostatečné šířky částečně na chodníku. Cestujícím budou moct využít i nadále zastávky Březiněveská, Líbeznická a Vozovna Kobylisy.

Staré BKV panely byly nahrazeny moderní konstrukcí s betonovou deskou uloženou na antivibračních rohožích s pružným upevněním žlábkových kolejnic pomocí systému W-tram. Směrové řešení vychází z požadavku na nové šířkové uspořádání komunikace dle studie IPR. Zajímavostí je prudké stoupání 71-75‰ ve druhé části opraveného úseku. V rámci rekonstrukce tramvajové trati došlo ke koordinaci zejména s akcí PVS „Zkapacitnění kanalizace a přeložka vodovodního řadu“, dále například ke koordinaci s akcí PPD, a. s. a Pražská teplárenské a. s.

„Při rekonstrukci tramvajové trati v Klapkově ulici se povedlo zkoordinovat práce mezi jednotlivými investory. Současně se tak rekonstruovalo mnoho inženýrských sítí. Tento postup sice uzavírku prodlužuje, ale předchází tomu, aby se ulice v brzké době musela rozkopat znovu. Každopádně se povedlo zrekonstruovat další úsek tramvajové trati ještě před začátkem školního roku, což je dobrá zpráva nejen pro školáky,“ řekl Petr Dolínek, náměstek pražské primátorky.

„Pro nás je klíčové, že jsme zrekonstruovali trať vedoucí do vozovny, která byla ve velmi špatném stavu. Vozovny jsou srdce našeho tramvajového provozu. Kromě toho je tato rekonstrukce dalším krokem ke snížení hlukové zátěže z tramvajové dopravy,“ uvedl Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP.

Rekonstrukce se dotkla úseku od smyčky Březiněveská po tramvajovou smyčku Vozovna Kobylisy. Navazuje tím na rekonstrukci úseku tramvajové trati, který končil na křižovatce s ulicí Březiněveskou. Po dokončení přeložek inženýrských sítí v dané oblasti bude následovat akce Rekonstrukce ul. Klapkova pod záštitou OTV MHMP, jež bude mimo jiné zahrnovat úpravu zastávek na bezbariérové.

Celkové náklady na rekonstrukci TT dosáhly 76 milionů korun. Zhotovitelem stavby byla společnost EUROVIA CS, a. s.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Klán (KSČM): Za Langšádlovou je tak "obrovský kus práce", že už nemá co dělat a končí

4:31 Klán (KSČM): Za Langšádlovou je tak "obrovský kus práce", že už nemá co dělat a končí

Jeden z největších mozků současné vlády a světové vědy, bývalá šéfka penzionu, absolventka zkrachova…