Petrtýl (ANO): Je zapotřebí urychleně investovat do železniční infrastruktury

04.08.2017 16:09

Chceme efektivnější využití osobní i nákladní železniční dopravy, shodují se obce, ministerstvo dopravy a Středočeský kraj v návrhu společného memoranda

Petrtýl (ANO): Je zapotřebí urychleně investovat do železniční infrastruktury
Foto: anobudelip.cz
Popisek: František Petrtýl (ANO)

Společné memorandum ministerstva dopravy, Svazku obcí Region Dolní Berounka a Středočeského kraje si vytyčilo tři cíle. Je to snížení hluku ze současné a budoucí nákladní železniční dopravy, rekonstrukce a optimalizace trati č. 171 Praha-Beroun pro příměstskou dopravu a vymístění dálkové dopravy mimo údolí řeky Berounky. Rada kraje obsah memoranda projednala na svém jednání 3. srpna 2017, zastupitelé o něm budou rozhodovat v září.

Železnice tvoří páteř veřejné dopravy ve Středočeském kraji, její role je nepostradatelná, a proto je rozvoj objednávaných výkonů na železnici pro Středočeský kraj prioritou. Rozvoj železnice, tj. páteřního systému veřejné dopravy, je rovněž nutný s ohledem na neustále se zhoršující situaci na příjezdových komunikacích do Prahy.

„Je zapotřebí urychleně investovat do železniční infrastruktury tak, aby mohla být co nejlépe využívána plnohodnotně pro městskou a příměstskou železnici,“ upozorňuje radní pro oblast dopravy František Petrtýl (ANO 2011).

To umožní zkracování intervalů, potřebné kapacitní posílení přetížených úseků a zavádění nových rychlých spojení. Jedině tak bude železnice fungovat jako plnohodnotná páteř společného IDS Prahy a Středočeského kraje.

„Bez rekonstrukcí tratí nelze navýšit počet vlaků na potřebnou úroveň, a tím zvýšit atraktivitu železnice tak, aby mohla převzít větší část přepravní zátěže a ulehčit přetížené silniční síti i autobusovým terminálům,“ dodává radní pro oblast dopravy Petrtýl.

Proto patří k důležitým cílům memoranda podpořit dílčí rekonstrukci trati v nejkritičtějších místech trati č. 171 Praha–Beroun a přispět k co nejrychlejšímu zahájení realizace projektu optimalizace této trati, který připravuje Správa železniční dopravní cesty.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kubisková (Přísaha): Fiala měl dávno toho bezcitného cynika Novotného vyloučit

16:14 Kubisková (Přísaha): Fiala měl dávno toho bezcitného cynika Novotného vyloučit

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k řeporyjskému starostovi Pavlu Novotnému a jeho hrub…