To, že firmy si najímají pracovníky na živnostenský list, a tito dále obtěžují občany v domácnostech, protože se opět našla klička v zákoně, je smutné, ale ne překvapující. Co si ale málokdo z nás uvědomuje, podomní prodej funguje dál ze strany jedné z největších firem – České pošty.
Doručovatelky mají povinnost, kromě toho, že roznášejí poštu, tahají metráky letáků, balíků a nachodí denně desítky kilometrů, ještě prodávat produkty.
Co je to produkt? Pojištění dětí, spoření a jiné služby, které mají vliv na hodnocení doručovatelek a doručovatelů. A tak tito pracovníci, když už mají pojištěnou celou rodinu, kamarády, okolí a známé, musí služby nabízet občanům. A kde a kdy jim to nabízejí? Při doručování listovních zásilek do domácností.
Oslovují občany v jejich domech a tím provádějí podomní obchod. V současné době se jedná o tom, jakou dotaci dostane Pošta od státu.
Navrhuji, aby dotace byla co nejvyšší, aby měly doručovatelky dostatečně vysoký plat, z něhož budou platit pokuty obcím při přestupkovém řízení. Ze zkušenosti víme, že se zaměstnavatel k pokutě nepřihlásí. Vždyť doručovatelky mohou svoje povinnosti přece dělat i po pracovní době. A tak se ptám, jestli není nejvyšší čas udělat na Poště pořádek, aby zásilky byly doručovány včas, bez problémů, doručovatelé a doručovatelky, za svůj, rozhodně ne nadstandardní plat, nebyli ve stresu, jestli dostanou odměnu nebo ne, protože už nemají koho pojistit.
A jestli na tomto stojí hospodaření České pošty, která chce zavírat pobočky a povinnosti chce přesouvat na obce, potom je něco shnilého ve státě poštovním.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV