Ing. Bohuslav Chalupa

velmi nespokojený občan
  • BPP
  • Komín
  • kontrolní výbor
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,11. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

21.06.2016 1:02:31

Reorganizace nebo destabilizace bezpečnostních sborů ?

Reorganizace nebo destabilizace bezpečnostních sborů ?

Jestli pan kolega Dolejš nemá potřebu se ptát, zkoumat, vědět a politicky komentovat, pak je to věc jeho svědomí a věc jeho odpovědnosti k voličům, občanům ČR.

Bez ohledu na současné dění jsem již dne 16. 6. 2016 dopoledne, v souvislosti s odsouhlasenou "reorganizací" útvarů s celostátní působností, požádal své kolegy ve Výboru pro bezpečnost PSP o svolání mimořádného zasedání. Zároveň jsem všech dalších 199 poslanců PSP ČR o tomto kroku informovala a požádal i je o podporu tohoto legitimního a dle mého názoru racionálního aktu orgánu, který máme jako vaši poslanci v poslanecké sněmovně k dispozici. 

Co mne k takové iniciativě vede?

Vedou mne k tomu vážné pochyby o tom, že v okamžiku /možného/ masivního odchodu policistů z jednoho z útvarů s celostátní působností a tedy jeho následné paralýzy jsou /budou/ ministr vnitra a Policie České republiky schopni, v době prokazatelného zvýšení bezpečnostních rizik, včetně teroristických útoků, plnit své Ústavou předepsané povinnosti a kompetentně zajišťovat bezpečnost právního prostředí a bezpečnost občanů České republiky. Výboru pro bezpečnost doporučuji projednat způsob přípravy panem ministrem vnitra podepsané, ale nikým doposud nespatřené, reorganizace policie a to v návaznosti na obsah policejním prezidentem předložené "Koncepce rozvoje PČR (která ale žádnou reorganizaci nezmiňuje" a zdaleka nehotového "Auditu národní bezpečnosti ČR (má být k dispozici až na podzim 2016)" a který by měl být oním základním analytickým materiálem, na jehož základě by měly být prováděny systémové změny vedoucí k vyšší efektivitě schopností bezpečnostních sborů PČR. V opačném případě se zde dělá zcela zbytečná práce, samozřejmě za peníze nás, daňových poplatníků. Z mého pohledu se míním zabývat především onou systémovostí nikoli personifikací. A jen na okraj – podívejte se na personální a funkční stabilitu UOKFK a porovnejte ji dle těchto parametrů s ÚOOZ – pak se ptejte kdo a co že tu vlastně nefunguje……


Přesto, že se jedná o tak zásadní záležitost, která se dotýká nejen funkčnosti a vymahatelnosti obecné zákonnosti, ale především ochrany a bezpečnosti občanů ČR, je reakce vámi, občané ČR, zvolených zástupců tristní - žádost si někteří doposud ani nepřečetli (asi mají moc práce se svou prezentací před krajskými volbami - za což ale nejsou daňovými poplatníky placeni) a k výzvě se doposud přihlásilo slovy 5 poslanců z Výboru pro bezpečnost....názor na fungování a kompetenci vámi volených poslanců nechť si udělá každý sám.

Jen pro ilustraci - pan poslanec Dolejš z ČSSD (jak jinak), se domnívá, že Výbor netřeba svolávat a předjímá, že argumentace politiků, státních zástupců, cca poloviny policistů ÚOOZ, bezpečnostních expertů atd. bude jen snůška lží a polopravd. Myslím, že každý občan, který se dívá na TV, si udělá vlastní obrázek o tom, co je to pavlačová diskuse v pravém slova smyslu a kdo že tu argumentuje ve stylu „jedna paní povídala“. Pan kolega naznačuje, že svolání výboru je aktivitou „Kubice II“…. Mohu jen dodat, že je to uvažování ve stylu „podle sebe soudím tebe“. Dovolím si upozornit pana kolegu Dolejše a další, že je mým legitimním právem takové jednání výboru inicializovat a zcela transparentně (opak pokoutně) požádat kolegy o podporu této své iniciativy. Pokud se mi podaří získat 2/5 hlasů z celkových 15, pak takové mimořádné jednání svoláno bude, ať už na to pan kolega má takový či makový názor.

Svůj slib poslance chápu tak, že jsem povinen činit jako váš poslanec vše pro to, abych konal ve prospěch občanů ČR - ergo kladívko - je nejen mým právem, ale přímo povinností zajímat se a zkoumat, zda exekutiva koná v souladu s politickým zadáním a politickými ambicemi členů koalice, respektive v souladu s očekáváním občanské veřejnosti. Je mým právem a povinností navrhovat takové legislativní iniciativy, které by dle mého názoru problém řešily lépe. Mám právo takový návrh předložit a přesvědčit (či nepřesvědčit) o něm poslaneckou sněmovnu. Pokud by tomu tak nebylo, můžeme si parlament namalovat a mohlo by to stačit.

Tím v žádném případě, ani v nejmenším nenaznačuji, že mohu panu ministrovi vnitra a Policejnímu prezidentovi něco zakázat, přikázat nebo jim v něčem bránit. Rozhodnutí je skutečně na nich – i s příslušnou odpovědností! Ale jako poslanec mám právo vědět, kontrolovat, komentovat a politicky podporovat nebo nepodporovat výkon exekutivy.

Jestli pan kolega nemá potřebu se ptát a vědět, pak je to jeho věc a věc jeho odpovědnosti k voličům, občanům ČR.

Já to cítím jinak, ptát se a zkoumat rozhodně chci a budu.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama