Billboardy zmizí z okolí silnic až za deset let, ačkoliv ministerstvo dopravy slibovalo i dřívější termíny. Tento je ale prý konečný. "Stačí doběhnout krajské a další smlouvy. Je to třeba, jinak bychom mohli čelit mezinárodním arbitrážím," řekl pro televizi Prima mluvčí ministerstva Jakub Ptačinský.
Přitom na začátku roku to vypadalo, že billboardy zmizí mnohem dříve. Ptačinský tehdy tvrdil: "Budeme zjišťovat majitele takových reklamních ploch i na dalších komunikacích. D1 je jen začátek," a odkazoval na kontaktování vlastníků billboardů, což ministerstvo učinilo.
Poté se ale objevily v podstatě neprůstřelné smlouvy. Například ty se společností News Outdoor, která patří Rupertu Murdochovi, dokládají, že platí až do roku 2018. Přitom v porovnání s příjmy z reklam stát očividně dostává minimum peněz.
Související: Miliardář Murdoch má billboardy u dálnic. Ani Bárta smlouvu nevypověděl
Průzkum odborníků z ČVUT přitom dokazuje, že reklamy v okolí silnic jsou nebezpečné. Podle nich billboard upoutá pozornost řidiče na 0,4 sekundy, což může být rozhodující například při střetu dvou aut - půl sekundy totiž řidiči trvá, než začne brzdit. V zahraničí takové velké reklamy okolo silnic již téměř vymizely.
Čtěte více:
- Ministerstvo dopravy navrhlo opravu železničních tratí během stávky
- Billboardy zmizí z českých silnic, rozhodl Bártův resort
- Billboardy od silnic možná nezmizí, máme děravý zákon
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan