Soudní spory ustaly a dálnice D8 se tak začala dostavovat

07.05.2012 10:35

Český rozhlas zaznamenal, že po téměř 16 letech příprav a odvolávání ekologických aktivistů se začalo pracovat na posledním úseku dálnice D8 přes České Středohoří. Dálnice má být hotova do konce roku 2014.

Soudní spory ustaly a dálnice D8 se tak začala dostavovat
Foto: Hans Štembera
Popisek: Doprava - ilustrační foto

Část trasy dálnice D8 přes České Středohoří se začala stavět už v roce 2007. Jenže zhruba polovinu stavby blokovaly spory úředníků a ekologických aktivistů. Konečně v sobotu nabylo právní moci rozhodnutí ústeckého krajského úřadu, který zamítl odvolání ekologů proti poslednímu stavebnímu povolení. Dálnice se tak mohla začít stavět.

„Úsek přes České středohoří je poslední, který zbývá na dálnici z Prahy do Podkrušnohoří a do Německa postavit,“ zjistil Český rozhlas.

U Řehlovic, kde má stát složitá mimoúrovňová křižovatka, se začala částečně skrývat zemina už před 14 dny, kdy krajský stavební úřad rozhodl ve prospěch dálnice, uvádí dále rádio. Dobu, po kterou bylo třeba počkat, než rozhodnutí kraje nabude právní moci, využili silničáři ke geologickému průzkumu. 

České středohoří je nevyzpytatelným územím

„V tom nejkomplikovanějším prostoru, kterým je mimoúrovňová křižovatka Řehlovice, jsme začali určité práce pro upřesnění geologického průzkumu. Tuto činnost máme povolenou,“ potvrdil František Zukerstein, který má stavbu D8 přes České středohoří na starost. 

Silničáři podle něj potřebují využít každou chvíli, neboť na dostavbu je malý čas - mají čas jen do konce roku 2014, přitom České středohoří je velmi nevyzpytatelným územím. 

„Lidově řečeno, každých sto metrů nás tady čeká nějaké překvapení. Buď jsme ve velmi tvrdém podloží, nebo ve velmi měkkém podloží,“ dodal Zukerstein. 

Zbývajících necelých 13 kilometrů komunikace vyjde přibližně na 12 miliard korun.

Hejtmanka Ústeckého kraje Jana Vaňhová před pár dny pro rozhlas zdůraznila, že dostavba dálnice D8 je v zájmu obyvatel kraje i investorů. Připomněla, že scházející dálnice je jednou z příčin nižšího zájmu o tento regionu ze strany zahraničních investorů, kteří by tak mohli přispět k vytváření nových pracovních míst. Upozornila navíc, že vedle toho již dříve Ústecký kraj odborným měřením prokázal, že občané žijící na objízdných trasách jsou vystaveni zvýšeným zdravotním rizikům včetně rakoviny.


 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: olb

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Neutíkáte od problému?

Na vyřešení důchodové reformy jste měli dost času, když jste byli ve vládě, a to i ještě před covidem. Nepřišli jste s ničím a teď o ní nechcete ani s koalicí jednat, ale jak chcete i do budoucna prosadit nějakou zásadní reformu, když už teď se zdají jednání ve slepé uličce? Já mám obavu, že se jako...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Migranti a infekční choroby. „Vláda se to snaží bagatelizovat.“ Profesor Beran varuje

22:15 Migranti a infekční choroby. „Vláda se to snaží bagatelizovat.“ Profesor Beran varuje

Výskyt černého kašle v ČR dosáhl svého dlouholetého maxima. Vedle zvýšeného výskytu černého kašle se…