Klaus v natáčkách, Filip s Gottwaldem v rozkroku: Je libo bonbon?

28.06.2012 16:48

REVUE V prosinci loňského roku přišla jedna firma na nápad spojit charitu s prodejem netradičních produktů – nebo lépe řečeno – netradičně obalených produktů. Mezi nimi nelze přehlédnout bonbony a žvýkačky v obalu s tváří některých politiků či známých osobností. Hitem jsou prý cukrovinky s obalem, na kterém je Václav Klaus a Karel Gott.

Klaus v natáčkách, Filip s Gottwaldem v rozkroku: Je libo bonbon?
Foto: rep
Popisek: Mentolové dražé s příchutí Charity Mints.

„Nabídli jsme možnost několika výtvarníkům poslat na našich obalech zákazníkům vzkaz. O tom, jak vidí společenské dění, co je pro ně důležité. Nebo je prostě pobavit,“ řekl ParlamentnímListům.cz Filip Budák, který má ve firmě, jež nezvykle obalené cukrovinky prodává, na starosti marketing.

Havel jako hippies, Klaus s natáčkami, Filip s fíkovým listem...

Zakoupit si lze bonbony či žvýkačku, z níž se usmívá například exprezident Václav Havel v karikatuře muže z hnutí hippies, současný prezident Václav Klaus s natáčkami na hlavě a svírající barevné plavky. Ale také třeba první český kosmonaut Valdimír Remek (KSČM), Viktor Kožený či šéf komunistů Vojtěch Filip. Ten je na obrázku v rouše Adamově s náhrdelníkem z třešní a "fíkovým listem", který nahrazuje fotografie Klementa Gottwalda.

Nutno dodat, že největší zájem je ze strany zákazníků o bonbony s podobiznou Klause. Zájem je také o Karla Gotta, ten však, pokud se nevyplní vize, jež už v minulosti zazněly, že by se mohl ucházet o Hrad, mezi politiky zatím nepatří.

Když ParlamentníListy.cz oslovily Vojtěcha Filipa s tím, zda již na cukrovinku se svojí podobiznou někde narazil nebo zda vůbec ví o tom, že si ji lze koupit, reagoval se smíchem. „Ne, to jsem opravdu ještě nikde neviděl, dozvídám se o tom až od vás. Nikoho za to žalovat nemíním, i když ode mě nikdo souhlas s použitím podobizny nevyžádal. To, že jsem jedním z politiků, kteří byli pro tento účel vybráni, mě tak vlastně může spíše těšit,“ sdělil redakci předseda KSČM. Jeho spolustraník sedící v europarlamentu, Vladimír Remek, prý netradiční sadu bonbonu už viděl a údajně ho to pobavilo.  

Autorem grafiky edice nazvané České bonbóse (právě ta zahrnuje zmiňované politiky) je osmatřicetiletý Jan Ignác Říha. Jeho jméno nelze přehlédnout i v souvislosti s časopisem Reflex. Poslední dobou tam totiž často vytváří ilustrace, včetně těch na titulních stranách.

A proč vůbec takovýto nápad vznikl? „Vytvořili jsme produkt CharityGums, abychom ho prodávali. Děláme tedy byznys, ale nikoli samoúčelně. Jde nám také o zábavu a dobrý pocit z toho, že pomáháme lidem, pro které jsou vzácností věci, jež nám coby příslušníkům většinové společnosti přijdou samozřejmé. Jako třeba pouhé přijetí odlišnosti menšiny většinou. Nebo dostupnost sociální péče umírajícím. Anebo možnosti mládeže trávit volný čas smysluplně… to je jen v krátkosti náplň činnosti devíti neziskových organizací, které během tohoto roku podporujeme,“ vysvětlil podstatu nápadu Filip Budák. Jak dodal, z prodejní ceny jde na charitu deset procent – tedy necelé tři koruny (žvýkačky či bonbony stojí 29 korun, sběratelská série 291 korun).

Deset tváří, které zahýbaly Českem

„Po výtvarnících jsme chtěli, aby ztvárnili deset tváří, které podle nich v poslední době výrazně ovlivnily život v Česku. Proto jsou na obalech nejen politici, ale třeba i prototyp českého mladého zemědělce, či třeba známý televizní prodejce Horst Fuchs. I on o tom, kde se jeho tvář ocitla, ví, před časem jsme s ním mohli zveřejnit na sociální síti i rozhovor,“ prozradil ParlamentnímListům.cz dále Budák.

A shrnul: trh je zahlcen produkty. Reklamní průmysl má přitom veškeré sofistikované nástroje, jak atraktivně potisknout obal produktu, jak na jeho existenci upozornit a jak nás přesvědčit o jeho potřebnosti…

„My ale nechceme být jen jedním z mnoha produktů na trhu. Což je pochopitelné už ze samé povahy našeho záměru – chovat se tržně, společensky zodpovědně a přitom se dobře bavit. Proto jsme o spolupráci požádali desítky výtvarníků – aby pokreslili/pomalovali naše obaly. S volností pro výběr motivu, který považují za důležitý a jímž chtějí společnosti vyslat nějaký vzkaz. Výsledkem je tentýž produkt, ale pokaždé v jiném kabátě. Žádná nuda,“ uzavřel na závěr Budák.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Alena Hechtová

Ing. Vojtěch Munzar byl položen dotaz

Zisk

Tvrdíte, že na zisku není nic špatného. Neprotiřečíte si? Protože byla to vaše vláda, která zavedla daň z mimořádných zisků. Naopak jsem si nevšiml, že byste nějak zásadně odstranili všudypřítomnou byrokracii, což jste před volbami slibovali. A další dotaz. Existuje podle vás nějaká hranice, kdy je ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Spalovací motory? Ať jsou pekelně drahé.“ Lídři SPOLU řidičům

4:44 „Spalovací motory? Ať jsou pekelně drahé.“ Lídři SPOLU řidičům

Spalovací motory je třeba hodit na smetiště dějin. Varianta syntetických pohonných hmot je rovněž za…