CEDOP: Z nejmenších obcí na Vysočině se do Prahy dostanete do dvou hodin. Díky vysokorychlostní trati

28.03.2016 12:19

Připravovaná vysokorychlostní trať Praha – Brno bude mít výrazný pozitivní dopad pro rozvoj dopravní obsluhy a veřejné dopravy Kraje Vysočina, a to i pro malé obce.

CEDOP: Z nejmenších obcí na Vysočině se do Prahy dostanete do dvou hodin. Díky vysokorychlostní trati
Foto:
Popisek:

„Vedle nejrychlejších vlaků, které by mezi Prahou a Brnem zastavili na jihlavské železniční stanici, by tuto trať obsluhovaly regionální spoje mezi stanicemi Humpolec/Pelhřimov – Jihlava – Velké Meziříčí – Velká Bíteš a to až ve 30-ti minutovém taktu,“ popisuje Aleš Kratina, jeden z organizátorů mezinárodní konference právě na téma vysokorychlostní tratě, která se koná 25. - 27. května v Třebíči a Náměšti n. Oslavou.

Vysokorychlostní trať výrazně pomůže nejmenším obcím

V každé stanici by fungoval multimodální terminál pro přestup mezi různými druhy veřejné dopravy. Ze zastávky Humpolec/Pelhřimov by pokračovaly rychlé vlaky po nové trati na Havlíčkův Brod a Žďár nad Sázavou, z Jihlavy po zrekonstruovaných tratích na Jindřichův Hradec, Třebíč, Znojmo, ve Velkém Meziříčí by se přestupovalo na regionální autobusy a ve Velké Bíteši by vedle autobusů navazovala hlavní trať od Žďáru nad Sázavou. Tyto infrastrukturní projekty by umožnily rozvoj zatím neexistujícího integrovaného dopravního systému Vysočiny tak, aby i z menších obcí bylo možné se dostat autobusy s přestupy na vlakové spoje do Prahy a do Brna v taktu maximálně 120 minut a to i o víkendech.

Samozřejmostí samozřejmě bude citlivé zapracování liniové stavby do terénu. V maximální možné míře by měly být využívány objekty pro odhlučnění, protihlukové stěny, zemní valy, pro zakrytí - tunely a pro bezproblémový průchod územím pro různé uživatele - viadukty, hospodářské přejezdy, migrační přechody pro zvěř,“ popisuje Tomáš Záruba, ředitel Centra pro efektivní dopravu.

Vysokorychlostní trať zabírá stejné místo jako klasická konvenční dvojkolejná trať a představuje pro území výrazně menší zátěž jak stavby dálnice nebo rychlostní komunikace. Vyloučení úrovňových přejezdů eliminuje riziko střetů se silničními vozidly a chodci.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ombudsman: Žádost o důchod s detektivní zápletkou - šetření až do složek StB

16:46 Ombudsman: Žádost o důchod s detektivní zápletkou - šetření až do složek StB

Šetření v případě českého seniora žijícího v USA se změnilo v pátrání po důkazech, které by České sp…