DPD představuje nový projekt Total zero - přepravu, která nezatěžuje přírodu ani zákazníky

21.07.2013 17:03

Společnost DPD, přední evropský poskytovatel zásilkových služeb, rozšiřuje svůj odpovědný přístup Total Zero do České republiky.

DPD představuje nový projekt Total zero - přepravu, která nezatěžuje přírodu ani zákazníky
Foto: red
Popisek: DPD

Projekt nese název Total Zero, protože ve výsledku všechny tyto aktivity vedou k přepravě s nulovým zatížením přírody emisemi CO2 a nulovým cenovým navýšením pro zákazníky. Total Zero byl loni odstartován na hlavních evropských trzích – ve Francii, Německu, Velké Británii, Nizozemí, Belgii a Lucembursku a v červenci 2013 se spolu s dalšími devíti trhy připojila i Česká republika. Společnost DPD se tak stává prvním a jediným poskytovatelem přepravních služeb, který takovou službu nabízí. Splnění závazku je postaveno na třech základních pilířích: průběžné měření a analýza tvorby emisí, jejich snižování prostřednictvím lokálních aktivit a kompenzace emisí, kterým se nelze vyhnout v rámci globálních aktivit.

Veškerá zátěž CO2 z vlastní podnikatelské činnosti je nyní kompenzována investicí do projektů na obnovu planety a to bez dalších příplatků pro zákazníky.

„Společnost DPD si uvědomuje, že přeprava zásilek zvyšuje množství emisí CO2 v ovzduší. Od roku 2006 měříme vyprodukované množství emisí CO2 a na základě výsledků realizujeme dlouhodobá opatření vedoucí ke snižování dopadů naší činnosti na planetu. Projekt Total Zero je výsledkem našeho úsilí a zastřešuje všechny aktivity, které v této oblasti provádíme,“ říká generální ředitel společnosti DPD CZ, Daniel Mareš.

Projekt Total Zero je postaven na následujících třech principech. První zahrnuje průběžné a dlouhodobé měření emisí CO2, které jsou produkovány nejen přepravou, ale také provozem. Druhý spočívá v realizaci lokálních aktivit - zavádění nových technologií a vybavení, které zátěž CO2 snižují, nebo zcela eliminují. Příkladem lokálních aktivit je například využívání elektromobilu Vito E-CELL v Ostravě pro doručování zásilek v centru města. Dále pak třídění, lisování a kompostování odpadu nebo tzv. Lyte Solution - inteligentní systém na podporu úspory elektrické energie na depech. V rámci mezinárodní sítě DPD je to například zakoupení dodávek poháněných stlačeným zemním plynem v Nizozemsku, elektrických dodávek v Německu nebo vybavení skladištních prostor v Belgii fotobuňkami, které brání zbytečnému svícení. Patří sem i výuka ekonomické jízdy pro řidiče ve Velké Británii. Třetím krokem je realizace globálních aktivit s cílem kompenzovat emise, kterým se nelze vyhnout. Konkrétně se jedná o investice do projektů na ochranu planety jak v Evropě, tak v rozvíjejících se zemích světa, např. obnova lesů v Kolumbii, pěstování vojtěšky ve Francii nebo zavedení biologických čistíren na farmách v Kambodži. Za tímto účelem se GeoPost, mateřská společnost DPD, spojila s uznávanou společností CDC Climat, která uvedené projekty koordinuje.

Společnost DPD denně přepraví na 2,5 milionu zásilek, čímž si vydobyla globální vedoucí postavení v poskytování zásilkových a expresních služeb.

Společnost disponuje nejefektivnější logistickou sítí v Evropě a doručuje do 230 zemí světa. Zákazníci mohou vybírat z rozsáhlé nabídky vnitrostátních i mezinárodních zásilkových a expresních služeb, a to jak pro obchodní, tak spotřebitelské účely. Ve více než 800 lokalitách pracuje celkem 24 tisíc zaměstnanců a přepravu zajišťuje 18 tisíc vozů. Vlastníkem většinového podílu (83,32 %) je GeoPost Group, dceřiná společnost francouzské skupiny La Poste.

Díky konsolidovanému obratu ve výši 3,668 mld. eur v roce 2011 se GeoPost stal druhým největším poskytovatelem expresních zásilkových služeb v Evropě. V České republice společnost působí od roku 1994 jako Direct Parcel Distribution CZ s.r.o. Počátkem roku 1995 se stala plnohodnotným členem mezinárodní sítě DPD. V Německu zaujímá společnost DPD vedoucí postavení na trhu s vnitrostátními i mezinárodními obchodními zásilkami. Zákazníci mohou využívat služeb zajišťovaných více než 7,5 tisíci zaměstnanci a 7 tisíci vozy, které se pohybují mezi 75 logistickými sklady a 4 tisíci výdejnami.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Společnost Elektrárna Dukovany II obdržela doplněné nabídky od uchazečů na dostavbu

16:46 ČEZ: Společnost Elektrárna Dukovany II obdržela doplněné nabídky od uchazečů na dostavbu

Společnost Elektrárna Dukovany II (EDU II), stoprocentní dceřiná společnost ČEZ, obdržela doplněné n…