Jízdní kola ŠKODA - start úspěšné značky

29.06.2013 18:29

Od výrobce jízdních kol k mezinárodně úspěšné automobilce. Úspěšná historie značky ŠKODA odstartovala v roce 1895 výrobou jízdních kol Slavia.

Jízdní kola ŠKODA - start úspěšné značky
Foto: skoda-auto.cz
Popisek: Škoda - logo

Desetiletý sponzoring Tour de France a podpora dalších akcí, souvisejících s cyklistikou, jsou výrazem mimořádného vztahu automobilky ŠKODA k mobilitě na dvou kolech. Historie podniku se začala psát prosinci 1895. Václav Laurin a Václav Klement založili v Mladé Boleslavi továrnu na výrobu jízdních kol – čtyři roky před uvedením prvního motocyklu a deset let před uvedením prvního automobilu.

ŠKODA jako jedna z nejstarších automobilek na světě zahájila svou úspěšnou historii výrobou jízdních kol. „V Mladé Boleslavi byli na konci předminulého století naši zakladatelé Laurin a Klement skutečnými průkopníky mobility,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland.

„Jejich skvělý řemeslný um a inženýrský duch byly zdrojem mnoha dalekosáhlých vynálezů. Díky jejich vášni pro techniku a neustálému hledání lepších řešení se uskutečňovaly sny a mobilitě. S výrobou jízdních kol a později i motocyklů a automobilů se stali pionýry své doby,“ dodává Vahland.

Laurin a Klement byli dva průkopníci mobility. Jejich závod na výrobu jízdních kol v Mladé Boleslavi se stal základním kamenem dlouhé tradice automobilky. Jelikož nenašli jízdní kolo, které by odpovídalo jejich nárokům na kvalitu, pustili se v roce 1895 do díla sami. Napřed v pronajaté dílně jízdní kola opravovali a vylepšovali, brzy však začali vyrábět kola vlastní a prodávat je pod značkou Slavia.

Díky obchodnickému duchu Václava Klementa a technickému talentu vyučeného mechanika jízdních kol Václava Laurina se dařilo sortiment postupně rozšiřovat. Na reklamním plakátu firmy Laurin&Klement z konce 19. století se píše: „Továrna velocipedů Slavia jest jediný tuzemský závod, který následkem dokonalosti výrobků svých za tyto 2 roky ručí.“ Od roku 1899 pak firma L&K vyráběla motocykly a od roku 1905 pak i první automobil - model Voiturette A. V roce 1925 se firma L&K spojila s koncernem ŠKODA.

„S jejich nadšením a pílí v oblasti výroby vozů Laurin a Klement nepochybně položili základní kámen úspěchu značky ŠKODA,“ říká šéf značky ŠKODA Winfried Vahland. „Náš sponzoring Tour de France a naše podpora cyklistiky jsou mimořádným důkazem pevného sepjetí s našimi kořeny.“

Vedle ledního hokeje je cyklistika nejdůležitějším pilířem mezinárodní strategie sponzoringu společnosti ŠKODA.

Důležitou roli přitom vedle sponzorské podpory Tour de France hraje také podpora řady dalších závodů i amatérských cyklistů. Automobilka podporuje například českou sérii Kolo pro život, soutěž Virtual Cup a berlínský Velothon. Jízdní kola jsou i nadále součástí modelové palety značky ŠKODA. V roce 2013 nabízí značka již jedenáctou kolekci deseti modelů jízdních kol pro velké i malé cyklisty a velký výběr cyklistického oblečení značky ŠKODA a různých doplňků.

Firma, která před téměř 118 lety začala výrobou jízdních kol, se do dnešního dne rozvinula v jednu z nejúspěšnějších automobilek se sedmi modelovými řadami, přítomnou na více než 100 trzích celého světa. V příštích letech chce automobilka v rámci Růstové strategie svou pozici dále posilovat a do roku 2018 zvýšit prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Turistický spolek Lipenska: Cimrman se vrací do Frymburku, břeh Lipna ozdobí jeho busta

22:08 Turistický spolek Lipenska: Cimrman se vrací do Frymburku, břeh Lipna ozdobí jeho busta

Frymburský břeh lipenské přehrady bude zdobit busta nebo jiná hmotná, umělecky cenná připomínka na p…