Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy: Zhruba dvě stě žáků přejde z takzvaných praktických do běžných škol

04.08.2016 9:07

Revoluce se nekoná! Aktuální odhady MŠMT potvrzují střízlivá očekávání dopadů novely školského zákona na průběh inkluze ve vzdělávání. Začleňování dětí z takzvaných praktických do běžných základních škol se podle odhadů krajů ČR, které vycházejí z šetření na jednotlivých školách, dotkne přibližně 205 žáků. Celkový počet dětí v takzvaných praktických školách v celé České republice se přitom pohybuje kolem 18 tisíc.

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy: Zhruba dvě stě žáků přejde z takzvaných praktických do běžných škol
Foto: msmt.cz
Popisek: MŠMT - logo

Bližší pohled na data poskytnutá jednotlivými kraji ilustrují rozsah změn, s nimiž se budou školy od září 2016 setkávat. Například v Jihočeském kraji se očekává začlenění 4 dětí do společného vzdělávání, Vysočinapředpokládá 2 žákyZlínský kraj celkem 4; kraj Plzeňský neočekává přechod žádného žákaMoravskoslezský kraj, který disponuje rozsáhlou infrastrukturou v podobě organizací pro děti se zdravotním postižením, jaké mohou zahrnovat mateřskou školu, základní školu i střední školu, předpokládá přechod 9 žáků z praktické do běžné ZŠ. Nejvyšší počet dětí směřujících z jednoho typu školy do druhé se očekává v Praze a Středočeském kraji – dohromady se bude jednat o zhruba 150 dětí.

Data dostupná za léta 2011 až 2013 dokládají, že počet běžných ZŠ, v nichž je integrován alespoň jeden žák s lehkým mentálním postižením (LMP), mírně roste – nejedná se však o skokové změny, jaké by mohly ovlivnit existující strukturu praktického a speciálního školství. V roce 2011 bylo těchto základních škol 1120, v roce 2012 celkem 1232 a v roce 2013 dokázalo alespoň jednoho žáka s LMP integrovat do vyučování 1294 základních škol.

Podle přechozích šetření ČŠI již nyní vzdělává inkluzivně cca 80% škol, žádný dramatický nárůst ministryně školství a její kolegové nepředpokládali a tento odhad učiněný společně s kraji to jen potvrdil. Počet dětí přecházejících z praktických škol do základních není nikterak ochromující, i přesto chce MŠMT poskytnou maximální součinnost školám, pedagogům a rodičům. A především zajistit finanční prostředky i pro těch 80% škol, které již nyní společné vzdělávání prováděly, jen si musely poradit samy a mnohdy doplácet podpůrná opatření ze svého, případně na ně dopláceli samotní rodiče. Tato praxe teď skončí.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP pořádá v sobotu výroční Den otevřených dveří na Kačerově u příležitosti 50 let pražského metra

22:12 DPP pořádá v sobotu výroční Den otevřených dveří na Kačerově u příležitosti 50 let pražského metra

Ve čtvrtek 9. května 2024 uplyne 50 let od slavnostního zahájení provozu první trasy metra v Praze. …