Na třech železničních tratích na Liberecku došlo ke zkrácení jízdních dob, zvýšení bezpečnosti a komfortu cestování

24.05.2016 18:03

Správa železniční dopravní cesty zlepšila parametry na celkem třech železničních tratích v okolí Liberce. Hlavním cílem těchto projektů bylo jejich uvedení do technického stavu odpovídajícího evropským parametrům a standardům.

Na třech železničních tratích na Liberecku došlo ke zkrácení jízdních dob, zvýšení bezpečnosti a komfortu cestování
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

Realizovány byly tyto projekty:

Trať 030 Jaroměř – Liberec v úseku Stará Paka – Malá Skála
Trať 030 Jaroměř – Liberec v úseku Turnov – Liberec
Trať 036 Liberec – Tanvald

V rámci projektů byly na uvedených tratích provedeny úpravy železničního svršku a spodku, nástupišť, mostních objektů, propustků, železničních přejezdů a zdí. Byla zajištěna i úprava elektrického ohřevu výhybek, což přispěje k vyšší bezpečnosti a funkčnosti provozu zvláště v zimním období. Součástí staveb byla i obnova vybraných rozvodů a prvků zabezpečovacího zařízení.

„Jedním z hlavních přínosů provedených stavebních prací je především zvýšení jízdního komfortu a bezpečnosti na uvedených tratích. Realizace projektů umožnila na zmíněných úsecích plně využít možností stávající infrastruktury, což přináší zkrácení jízdních dob, zlepšení obratů souprav a zlepšení přípojných vazeb. To povede k zatraktivnění železniční dopravy pro širokou veřejnost,“ uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Všechny uvedené projekty výrazně přispějí ke zvýšení dopravní dostupnosti, snížení provozních nákladů a zajištění kapacity dráhy a kvality železničního provozu pro výhledový rozsah dopravy. Dalším pozitivním dopadem bude zvýšení bezpečnosti a plynulosti železniční dopravy.

Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Trať 030 Jaroměř – Liberec v úseku Stará Paka – Malá Skála činily 560 440 328 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do maximální výše 436 341 997 Kč. Zhotoviteli stavby byly společnosti EUROVIA CS, a.s. a GJW Praha spol. s r.o.

Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Trať 030 Jaroměř – Liberec v úseku Turnov – Liberec činily 570 691 870 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do maximální výše 437 599 900 Kč. Zhotoviteli stavby byly společnosti EUROVIA CS, a.s. a Chládek a Tintěra, Pardubice a.s.

Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Trať 036 Liberec – Tanvald činily 363 938 874 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do maximální výše 276 226 649 Kč. Zhotovitelem stavby byla společnost Chládek a Tintěra, a.s.

Národní financování všech uvedených projektů zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.

Název stavby

Trať 030 Jaroměř – Liberec v úseku Stará Paka – Malá Skála

Investor stavby

Správa železniční dopravní cesty,
státní organizace

Zhotovitel

EUROVIA CS, a.s.
GJW Praha spol. s r.o.

Termín zahájení

7/2015

Termín dokončení

12/2015

Celkové náklady stavby

560 440 328 Kč bez DPH

Schválený příspěvek EU

436 341 997 Kč

 

Název stavby

Trať 030 Jaroměř – Liberec v úseku Turnov – Liberec

Investor stavby

Správa železniční dopravní cesty,
státní organizace

Zhotovitel

EUROVIA CS, a.s.
Chládek a Tintěra, Pardubice a.s.

Termín zahájení

7/2015

Termín dokončení

2/2016

Celkové náklady stavby

570 691 870 Kč bez DPH

Schválený příspěvek EU

437 599 900 Kč

 

Název stavby

Trať 036 Liberec – Tanvald

Investor stavby

Správa železniční dopravní cesty,
státní organizace

Zhotovitel

Chládek a Tintěra, a.s.

Termín zahájení

4/2015

Termín dokončení

1/2016

Celkové náklady stavby

363 938 874 Kč bez DPH

Schválený příspěvek EU

276 226 649 Kč

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

O Vrběticích máte jasno

Paní Pekarová Adamová, případ byl odložen, tj. že se nepodařilo získat důkazy o spáchání tr. činu. A pokud je to jinak, proč příslušné orgány nezahájily tr. stíhání, trestní stíhání v nepřítpmnosti, nebo žádaly vydání atd.O vině rozhoduje soud, nikoliv policie nebo BIS. mŮŽETE MI PROSÍM ODPOVĚDĚT.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy posílí dopravu na Pochod Praha – Prčice, nabídnou speciální celodenní jízdenku

7:23 České dráhy posílí dopravu na Pochod Praha – Prčice, nabídnou speciální celodenní jízdenku

V sobotu 18. května se koná již 57. ročník Pochodu Praha – Prčice. Podobně jako v předchozích letech…