Praha – České Budějovice: Již dvě třetiny rychlíků s komfortem vlaků EuroCity

04.02.2015 16:17

Od tohoto týdne bude postupně řazena do provozu na lince Praha – České Budějovice desítka modernizovaných vozů 1. a 2. třídy, která dosud sloužila v mezistátních vlacích EuroCity. Díky tomu budou již více než dvě třetiny všech rychlíků mezi Prahou a Českými Budějovicemi nabízet v kmenové části soupravy kvalitu mezistátních expresů kategorie EuroCity.

Praha – České Budějovice: Již dvě třetiny rychlíků s komfortem vlaků EuroCity
Foto: red
Popisek: ČD - logo

„Zvyšování kvality cestování na lince Praha – Tábor – České Budějovice patří mezi naše priority ve vnitrostátní dopravě. Jedná se již o třetí vnitrostátní rychlíkovou linku po spojích z Prahy do Chebu a z Brna přes Břeclav do Olomouce, na které v posledních měsících nahrazujeme staré vozy s koženkovými lavicemi modernizovanými soupravami,“ říká Michal Štěpán, člen představenstva ČD odpovědný za osobní dopravu.

Od tohoto týdne bude z 32 spojů jezdících mezi Prahou a Českými Budějovicemi již 22 vlaků nabízet kmenovou část soupravy sestavenou z oddílového vozu 1. třídy s klimatizací a elektrickými zásuvkami, multifunkční vůz s místy pro vozíčkáře včetně bezbariérového WC, dvanácti místy pro uložení jízdních kol, elektrickými zásuvkami, většími rozkládacími stoly a vyhrazenými oddíly pro cestující s dětmi do 10 let a dámským oddílem, a nejméně dva oddílové klimatizované vozy 2. třídy se 6 místy v oddíle a čalouněnými sedačkami. Tato část soupravy je vybavena také vlakovým rozhlasem nebo toaletami s uzavřeným systémem. Nástupní dveře jsou předsuvné a ovládají se tlačítky, za jízdy jsou potom z bezpečnostních důvodů blokované.

Zbývající vozy v soupravě (hlavně 2. třídy) a zatím i vozy v 10 zbývajících spojích mezi Prahou a Českými Budějovicemi zůstávají klasické konstrukce. Jejich další náhrada modernizovanými vozy z vlaků EuroCity a InterCity se předpokládá ve druhé polovině letošního roku.

Moderní nebo modernizované vozy jezdí ve spojích EuroCity, InterCity nebo v Expresech. V současnosti jsou tyto komfortní vozy řazeny stále častěji také do vnitrostátních rychlíků. Komfortní modernizované vozy s novými čalouněnými sedačkami, elektrickými zásuvkami 230 V pro napájení drobné elektroniky, u některých typů vozů také se stolky nebo uvařeným systémem WC, jsou postupně zařazovány například do rychlíků vyšší kvality (Rx) z Prahy přes Plzeň do Chebu a Klatov / Železné Rudy, do rychlíků Brno – Břeclav – Přerov – Olomouc a nejnověji do rychlíků Praha – České Budějovice. V dalších rychlících jsou jednotlivé modernizované vozy, hlavně tzv. multifunkční vůz řady Bbdgmee (např. Praha – Havlíčkův Brod – Brno – Přerov – Bohumín, Brno – Jihlava – České Budějovice – Plzeň a další).

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: České dráhy

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: V květnu si budou moci lidé prohlédnout vodní elektrárnu Hněvkovice

13:55 ČEZ: V květnu si budou moci lidé prohlédnout vodní elektrárnu Hněvkovice

Během čtyř květnových víkendů se budou moci lidé podívat do útrob unikátního vodního díla, vybudovan…