ŘSD: Výstavba dálnice D3 mezi Borkem a Úsilným pokračuje dle harmonogramu

04.10.2015 12:51

Výstavba nového úseku dálnice D3 mezi Borkem a Úsilným nejdále pokročila v mimoúrovňovém křížení u obce Úsilné.

ŘSD: Výstavba dálnice D3 mezi Borkem a Úsilným pokračuje dle harmonogramu
Foto: ŘSD
Popisek: Logo ŘSD

Na objízdné trase stavbaři pokládají konstrukční vrstvy komunikace a pokračují s budováním násypů a zářezů. Do konce roku budou osazena svodidla a na objízdnou trasu bude vpuštěna veřejná doprava. Na všech čtyřech mostech, které v místě mimoúrovňového křížení jsou, vyrostou do prosince všechny pilíře a opěry.

Během jara a léta, kdy výstavba začala, byly prováděny přípravné a zemní práce. Po kácení dřevin a skrývce ornice vznikla provizorní komunikace, začaly se budovat zářezy a násypy. Během září proběhl navíc odstřel 200 metrů dlouhého zářezu v místě dálničního tělesa.

S novým rokem již budou v trase znatelné mostní pilíře a opěry nadjezdů v místech křížení. Změn se dočká i silnice I/34, kde se odstraní stávající svodidla i konstrukční vrstvy.

Úsek Borek – Úsilné je součástí prodloužení D3 k rakouským hranicím. Začátek stavby je v km 128,100, kde navazuje na silnici Ševětín – Borek. Konec úseku stavby je v km 131,250, tedy v místě za mimoúrovňovou křižovatkou se silnicí I/34.

Dálnice D3 propojí hlavní město Prahu a oblast středních a jižních Čech. Dojde k napojení Táborska a Českobudějovicka na republikovou dálniční síť. Na jižním konci naváže dálnice D3 na hraničním přechodu Dolní Dvořiště také na síť kapacitních komunikací Rakouska.

Výstavbou dálnice D3 dojde ke zvýšení bezpečnost provozu, sníží se negativní dopady na obyvatele v oblastech dotčených stávající průjezdnou dopravou. Dalším přínosem dálnice bude zkrácení časové náročnosti cestování. Kvalitní a fungující dopravní infrastruktura, dominantně zde představována právě dálnicí D3, bude moci podpořit rozvoj regionů, kterými bude vedena.

Navržená trasa dálnice D3 je součástí hlavního mezinárodního silničního tahu s označením E55, který vede ze Skandinávie přes naše území až do Řecka. D3 je také součástí sítě TEN-T (Transevropská dopravní síť).

Základní informace o stavbě:

Dálnice D3, 0309/III Borek - Úsilné

Investor: ŘSD
Zhotovitel: sdružení EUROVIA CS (vedoucí sdružení) a STRABAG (člen sdružení)
Doba výstavby: od zahájení stavby (duben 2015) za 27 měsíců zprovoznění a 30 měsíců úplné dokončení
Cena díla: 717,578 mil. Kč bez DPH

Délka hlavní trasy: 3160 m
Kategorie: D 27,5/120
Plocha vozovek: 95 590 m2
Počet stavebních objektů: 49

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ondřej Kolář byl položen dotaz

návrat Ukrajinců

Je podle vás fér někoho nutit jít válčit, když nechce, a lze takové lidi vůbec nějak motivovat? Jestli někdo před válkou utekl, myslíte, že je něco, co ho přiměje jít válčit? Vždyť není nic cennějšího, než život. A jelikož se válka pro Ukrajinu nevyvíjí vůbec dobře, není třeba řešit, co bude Ukrajin...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa železnic: Modernizace vsetínské stanice pokročila, cestující mají k dispozici nové zázemí

7:02 Správa železnic: Modernizace vsetínské stanice pokročila, cestující mají k dispozici nové zázemí

Ve Vsetíně se uskutečnilo slavnostní otevření společného odbavovacího terminálu pro železniční a aut…