„Přínosem rekonstrukce tohoto úseku na celostátní trati Havlíčkův Brod – Pardubice bude zejména zvýšení jízdního komfortu a bezpečnosti na trati. Cestující se mohou těšit také na zkrácení jízdních dob a lepší přístup k informacím o aktuálním dění na trati,“ shrnul pozitivní dopady stavby generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
Revitalizace trati zajistí cestujícím větší pohodlí na zastávkách a v železničních stanicích. Umožní to výstavba nových ostrovních nástupišť ve stanicích Chrudim, Slatiňany a Hlinsko v Čechách. Rekonstrukcí projdou také mezistaniční úseky Chrást u Chrudimi – Slatiňany a Slatiňany – Chrudim. Mezi zastávkami Vrbatův Kostelec a Prosetín se navíc vybuduje nová výhybna Cejřov.
Důležitou součástí výstavby je rovněž posílení bezpečnostních prvků na trati. Plánují se stavební úpravy železničního svršku a spodku traťových a staničních kolejí, rekonstrukce železničních přejezdů a modernizace sdělovacího a zabezpečovací zařízení.
Celkové náklady stavby s názvem Revitalizace trati Pardubice – Ždírec nad Doubravou činí 995 777 500 bez DPH. Investorem je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Projekt je v rámci Operačního programu Doprava navržen ke spolufinancování Evropskou unií, kdy plánovaná výše příspěvku z Fondu soudržnosti představuje až 782 768 776 Kč. Národní financování projektu zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Dokončení prací je plánováno letos v prosinci.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva