SŽDC: V rámci výstavby železnice na letiště vznikne ve středních Čechách téměř 1 400 parkovacích míst

08.01.2019 11:26

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) rozvíjí nejen železniční dopravu, ale nepřímo pozitivně ovlivňuje i tu silniční. Součástí modernizace trati Praha – Kladno s připojením Letiště Václava Havla je výstavba 1 374 nových parkovacích míst typu P+R (park + ride) ve středočeských obcích podél této trasy.

SŽDC: V rámci výstavby železnice na letiště vznikne ve středních Čechách téměř 1 400 parkovacích míst
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

Tyto důležité doprovodné investice společně se samotnou modernizací pomohou snížit provoz na silnicích a posílit přestupní vazby na železniční dopravu mezi Kladenskem, oblastí na západ od Prahy a jejím centrem.

Na nejvýznamnější rozšíření parkovacích ploch se mohou těšit v Hostivici, kde SŽDC plánuje výstavbu dvou záchytných parkovišť P+R s celkovou kapacitou 461 míst. Stovky dalších parkovacích stání vzniknou v Jenči (256), Kladně (273) a u zastávky Malé Přítočno, která nahradí stanici Unhošť (384). Všechny tyto obce jsou navíc napojeny na dálnici D6, nová parkoviště tedy společně s modernizací trati odlehčí Praze i od vozidel ze severozápadních Čech a dalších regionů.

„Praha 6 nedávno rozšířila modré zóny, což pomohlo místním rezidentům, ale uškodilo Středočechům, kteří do této městské části dojíždějí za prací či studiem. Velmi mě těší, že v rámci výstavby železnice na letiště pomůžeme s řešením tohoto problému. Praha se v současnosti zejména po ránu potýká s velkým náporem středočeských aut a v budoucnu se bude situace spíše zhoršovat. Netřeba dodávat, že oblast mezi největším středočeským městem a Prahou patří k nejvytíženějším. Naším úkolem je udělat maximum pro to, aby i v této aglomeraci lidé přesedli z aut do vlaků,“ vysvětluje Mojmír Nejezchleb, náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy.

V Hostivici vzniknou v blízkosti železniční stanice parkoviště P+R Jih a P+R Sever. Zatímco jižní parkoviště dosáhne kapacity 252 stání a bude sloužit především pro místní obyvatele, severní parkoviště bude zahrnovat 209 míst a ocení jej zejména řidiči přijíždějící po dálnici D6.

Podobným způsobem jsou navržena i P+R parkoviště v Jenči. Jižně od kolejiště vznikne 41 stání pro místní obyvatele. Tuto kapacitu bude možné v budoucnu navýšit. Severně od kolejiště pak vyroste 215 stání pro cestující z Hostouně, Dobrovíze a dalších obcí napojených na D6.

Severní parkoviště v Malém Přítočně s kapacitou 33 míst a možností dalšího rozšíření poslouží vozidlům z obcí Malé a Velké Přítočno. Jižní P+R bude napojeno přímo z dálniční mimoúrovňové křižovatky Unhošť a poskytne 351 stání.

V Kladně projekt počítá s výstavbou parkoviště P+R, ale také B+R (bike + ride). V bezprostřední blízkosti železniční stanice Kladno město bude možné odstavit 46 automobilů a 84 jízdních kol. Druhý objekt nabídne 227 parkovacích míst, z nichž 8 bude určeno osobám se sníženou schopností pohybu a orientace.

U vybraných zastávek dále vzniknou parkoviště K+R pro krátkodobé zastavení.

Cílem modernizace trati Praha – Kladno s připojením Letiště Václava Havla je proměnit stávající železnici na moderní dvoukolejný a elektrifikovaný koridor a ze stanice Praha-Ruzyně vybudovat odbočku na mezinárodní letiště. Ve špičce tak bude možné vypravit z centra Prahy na letiště 6 párů osobních a spěšných vlaků za hodinu. Praha se tak stane jedním z mála evropských velkoměst, které cestujícím umožní dostat se z centra na letiště do 30 minut.

V rámci projektu se SŽDC v současné době prioritně věnuje inženýrské činnosti, hledání kompromisních řešení pro nevyjasněné či problematické oblasti zejména v husté zástavbě a přepracování plánů. Investor již podal žádost o územní rozhodnutí k modernizacím úseků Praha-Bubny – Praha-Výstaviště, Praha-Ruzyně – Kladno a Kladno – Kladno-Ostrovec.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Infocentrum JE Dukovany zve na speciální zábavně naučný dětský program „Po stopách elektřiny“

19:19 ČEZ: Infocentrum JE Dukovany zve na speciální zábavně naučný dětský program „Po stopách elektřiny“

Energetici na sobotu 4. května připravili pro malé návštěvníky speciální program zaměřený na výrobu …