Se ZP MV ČR se pohodlně domluví i neslyšící. Službu využívají i senioři a cizinci

11.04.2020 20:58

Lidé se sluchovým postižením mohou díky online přepisu komunikovat snadněji s operátory infolinky Zdravotní pojišťovny ministerstva vnitra ČR. To je zvláště nyní, kdy je díky karanténě řada institucí zavřená, pro hendikepované lidi užitečná pomoc. Služba však využívají i senioři nebo cizinci, pro které je psaná forma komunikace někdy jednodušší.

Se ZP MV ČR se pohodlně domluví i neslyšící. Službu využívají i senioři a cizinci
Foto: ZP MV ČR
Popisek: ZP MV ČR

„Řešit složitou životní situaci, kterou nám přinesla koronavirová epidemie, je obtížné pro zdravé, natož pak pro hendikepované spoluobčany. Proto jsme rádi, že jsme mohli lidem se sluchovým postižením zpřístupnit službu online přepisu, díky kterému mohou přímo komunikovat s operátory naší infolinky,“ uvedl generální ředitel ZP MV ČR David Kostka.

Komunikace probíhá tak, že si klient na webu www.zpmvcr.cz vyhledá modrou ikonu s piktogramem přeškrtnutého ucha. Po jejím rozkliknutí napíše své telefonní číslo a potvrdí tlačítkem „Zavolejte mi“. Počká na písemné potvrzení, že může začít mluvit.

Hovor probíhá online

Online přepis řeči operátora dodavatelské společnosti Transkript pak klient sleduje v reálném čase hovoru na webové stránce. Služba je pro klienty ZP MV ČR dostupná zdarma, a to od pondělí do čtvrtka od 9 do 18 hod. a v pátek od 9 do 17 hodin. Rozhovor mezi volajícím a zdravotní pojišťovnou online přepisem probíhá paralelně hlasem a psaným textem. Online přepis nijak nezpomaluje vyřízení hovoru a pro operátora infolinky probíhá vše jako při běžném telefonátu.

Tato služba je vhodná nejen pro sluchově postižené, ale i pro seniory či cizince, kteří preferují psanou formu komunikace. V ČR je přibližně půl milionu osob se sluchovým postižením. Ti díky podobným formám moderní komunikace získávají snadnější přístup k informacím. Nejsou závislí jen na posílání SMS zpráv či emailů.

Jak postupovat:

1. Klient na webu vyhledá symbol „Infolinky s online přepisem“, klikne na něj a je přesměrován na stránku, kde do okénka zadá své telefonní číslo a klikne na tlačítko "zavolejte mi".
2. Následně se zobrazí okno, kde je klient osloven ze strany služby Transkript, která mu zavolá zpět na jeho uvedené telefonní číslo, a skrze dialogové okno s ním psanou formou komunikuje.
3. Operátor zavolá infolinku ZP MV ČR (844 211 211) a po spojení dostane klient od služby písemný pokyn, že je vše připraveno a může se dotazovat.
4. Služba pak doslovně zobrazuje v textové podobě vše, co zaměstnanec pojišťovny říká a klient díky operátorovi reaguje mluvenou češtinou.

ZP MV ČR působí na českém trhu již osmadvacátým rokem a je druhou největší zdravotní pojišťovnou v zemi. Má smlouvy se všemi nejvýznamnějšími zdravotnickými zařízeními kdekoliv na území ČR. V současnosti má více než 1,3 milionu klientů. Jako jediná zdravotní pojišťovna v zemi je již tři roky za sebou držitelkou prestižního mezinárodního titulu Czech Superbrands.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

věk dožití ve zdraví

Sama zde píšete toto: ,, V roce 2017 byl obvyklý věk dožití ve zdraví u mužů 61 let a u žen 62 let.“ Jak ale tedy vysvětlíte, že vy prosazujete odchod do důchodu déle, a to třeba i o 5 a více let?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Policie ČR: Policista roku 2023

11:44 Policie ČR: Policista roku 2023

V průběhu dnešního večera proběhl na Pražském hradě již 24. ročník prestižní ankety POLICISTA ROKU. …