Silnice I/43 je příliš zatěžovaná. Kraj by zákaz vjezdu nákladních vozidel přivítal, říká hejtman Netolický

30.07.2017 8:28

Spojení Pardubického a Jihomoravského kraje je horkým tématem již několik let a řešení stále není na obzoru. Stávající silnice I/43 patří k nejzatěžovanějším silnicím v České republice. Z důvodu této zátěže muselo Ředitelství silnic a dálnic úplně uzavřít u obce Černá Hora most, který byl v dezolátním stavu. Nyní se proto uvažuje o úplném zákazu vjezdu nákladních vozidel na komunikaci I/43, který by Pardubický kraj přivítal.

Silnice I/43 je příliš zatěžovaná. Kraj by zákaz vjezdu nákladních vozidel přivítal, říká hejtman Netolický
Foto: Hans Štembera
Popisek: Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický

„Spojení Pardubického kraje a Brna je stávající dopravní infrastrukturou stále nedostatečné a příprava dálničního řešení v úseku Svitavy – Brno je zatím v nedohledu kvůli majetkovým sporům. Proto eskaluje situace na trase stávající komunikaci I/43, která vede ze Svitav směrem na Letovice obcemi Pardubického kraje. Tyto obce si stěžují na obrovskou zátěž kamionovou dopravou,“ uvedl hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.

„Situace posledních dní týkající se problémů s rekonstrukcí mostu v okolí obce Černá Hora, která je v Jihomoravském kraji, ukazuje, že je možné omezit kamionovou dopravu na této trase, což my jako zástupci Pardubického kraje velmi vítáme, protože zátěž v jednotlivých obcích se týká občanů našeho kraje a jejich situace je nezáviděníhodná,“ řekl Martin Netolický, podle kterého je evidentní, že by kamiony měly využívat zejména dálniční sítě. „V případě cesty z Brna na sever je to cesta přes Olomouc a dále na D35. My bychom měli učinit všechny možné kroky k tomu, aby byl propojen úsek Mohelnice – Hradec Králové, respektive Opatovice nad Labem, díky kterému by silnice I/43 nemusela být v budoucnu vůbec zatěžována,“ dodal hejtman Pardubického kraje.

Do té doby by bylo podle hejtmana vhodné přistoupit k určitým krokům. „Dopravní opatření se v tomto případě nabízejí, protože trasa I/43 vede úzkým údolím, poměrně hustě osídleným v jednotlivých obcích, které na sebe navazují. Situace není komfortní ani pro řidiče, ani pro obyvatele. My jako Pardubický kraj jsme připraveni jednat s Ředitelstvím silnic a dálnic nikoli o dočasném, ale o dlouhodobém omezení kamionové nákladní dopravy v úseku Svitavy – Brno a předpokládám, že se na tom shodneme i s Jihomoravským krajem,“ uzavřel hejtman Martin Netolický.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Mgr. Ondřej Kolář byl položen dotaz

návrat Ukrajinců

Je podle vás fér někoho nutit jít válčit, když nechce, a lze takové lidi vůbec nějak motivovat? Jestli někdo před válkou utekl, myslíte, že je něco, co ho přiměje jít válčit? Vždyť není nic cennějšího, než život. A jelikož se válka pro Ukrajinu nevyvíjí vůbec dobře, není třeba řešit, co bude Ukrajin...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

SÚKL: MUDr. Tomáš Boráň byl jmenován ředitelem Státního ústavu pro kontrolu léčiv

20:48 SÚKL: MUDr. Tomáš Boráň byl jmenován ředitelem Státního ústavu pro kontrolu léčiv

Ředitelem Státního ústavu pro kontrolu léčiv se 1. května 2024 stal MUDr. Tomáš Boráň. Na základě vý…