Správa železnic: Premiér Babiš navštívil stavby na pražském hlavním nádraží

25.06.2020 15:13

Na stavbách probíhajících v současné době na pražském hlavním nádraží se dnes uskutečnil kontrolní den, kterého se zúčastnil premiér Andrej Babiš v doprovodu ministra dopravy Karla Havlíčka a generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody.

Správa železnic: Premiér Babiš navštívil stavby na pražském hlavním nádraží
Foto: SŽDC
Popisek: SŽDC

Přímo na místě se tak mohli seznámit jak s průběhem rekonstrukce interiéru historické Fantovy budovy, tak i výstavby prodloužení severního podchodu.

Pražské hlavní nádraží je nejvýznamnější a největší osobní stanicí na síti Správy železnic. Výsadní postavení má také z hlediska výše investic do modernizace nejen jeho kolejové části, ale také historické výpravní budovy z počátku 20. století.

V souvislosti s výstavbou Nového spojení zde v letech 2008 a 2009 proběhla přestavba nástupišť číslo 1 až 4, která získala moderní podobu a nové přístřešky nad částmi ležícími mimo historickou halu. Částečnou rekonstrukcí prošly i podchody, do kterých byly doplněny eskalátory a výtahy. V letech 2014 až 2017 se pak rekonstruovala historická ocelová dvojlodní hala nad zmíněnými nástupišti. To vše pod drobnohledem památkářů.

V polovině loňského roku začala ve stanici oprava fasády a střechy Fantovy budovy, významné secesní památky. Stavební práce se zaměřují zejména na krajní věže a přilehlá křídla objektu. Střední část budovy prošla rekonstrukcí nedávno, přesto se bude posuzovat její technický stav. Součástí dnešního programu byla prohlídka sálů v severní části Fantovy budovy.

Účastníci kontrolního dne se také dozvěděli informace o navazující rekonstrukci výpravní budovy, která by měla začít v příštím roce. Konkrétně proběhne obnova reprezentačních prostor, vzniknou zde nové plochy pro komerční využití, plánuje se i dostatečné propojení historické budovy s odbavovací halou a podchody. Všechny veřejně přístupné prostory v prvním podlaží se budou renovovat s maximální snahou přiblížit se jejich původní podobě.

V polovině letošního roku začaly stavební práce na prodloužení severního podchodu, který umožní pěší spojení hlavního nádraží s nově vzniklými budovami na rohu Seifertovy a Italské ulice a dále směrem na Prahu 3. Díky této investici dojde k podstatnému zkrácení docházkové vzdálenosti z těchto městských částí. Prodloužený podchod zamezí možným střetům chodců a vlakových souprav.

Projekt počítá s možností budoucího rozšíření nádraží o další ostrovní nástupiště. Po roce 2024 budou postupně modernizována nástupiště číslo 5 až 7, která byla postavena na počátku devadesátých let minulého století.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Byl byste pro, aby měli cyklisti SPZ?

Cyklisti jsou všude a dost často bohužel nedbají pravidel silničního provozu. Už víckrát se mi ale stalo, že udělali nějaký přestupek a vlastně jim to projde, protože je nemáte jak identifikovat, i když je třeba natočíte nebo je zachytí nějaká kamera. Neměli by mít na kole něco, podle čeho půjdou id...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

SÚKL: MUDr. Tomáš Boráň byl jmenován ředitelem Státního ústavu pro kontrolu léčiv

20:48 SÚKL: MUDr. Tomáš Boráň byl jmenován ředitelem Státního ústavu pro kontrolu léčiv

Ředitelem Státního ústavu pro kontrolu léčiv se 1. května 2024 stal MUDr. Tomáš Boráň. Na základě vý…