Správa železnic: Začíná rekonstrukce nádražní budovy v Pardubicích

18.11.2020 21:20

Správa železnic podepsala smlouvu se zhotovitelem první etapy rekonstrukce nádražní budovy v Pardubicích. Stala se jím společnost tvořená firmami Chládek a Tintěra, Pardubice a EUROVIA CS, celkové investiční náklady dosahují 613,8 milionu korun. Akce se bude připravovat v režimu P+R, který zahrnuje jak zhotovení projektu, tak samotnou realizaci stavby.

Správa železnic: Začíná rekonstrukce nádražní budovy v Pardubicích
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Vybraný zhotovitel začne s projektováním letos v listopadu, samotné stavební práce začnou v polovině příštího roku. V první etapě se počítá s rekonstrukcí střední výškové části výpravní budovy (tzv. Sirius), která bude nově sloužit jako školicí středisko Správy železnic. Zhruba od ledna 2023 budou pokračovat práce v samotné výpravní budově včetně veřejně přístupných prostor. Výjimku tvoří eskalátory z podchodu do haly, které jsou součástí první fáze, a začne se s nimi už za rok. Díky rozdělení stavby na etapy se minimalizuje negativní dopad na cestující.

Nádražní budova je nemovitou kulturní památkou již od doby své výstavby a rekonstrukce tak bude prováděna citlivě a s péčí, kterou si takto významná stavba zaslouží. Obálka budovy se dočká kompletní obnovy – tedy nových oken a dveří, střech a fasády včetně původního keramického obkladu, to vše za přísného dohledu památkářů. Interiéry budou v co největší míře uvedeny do původního stavu, ale za splnění požadavků kladených na budoucí využití. 

Veřejné prostory budovy budou pokryty Wi-Fi, bude modernizován informační systém pro cestující a díky nepřetržitému kamerovému dohledu nebo poplachovému zabezpečení a tísňovému systému dojde ke zvýšení bezpečnosti. Veřejnost se díky rekonstrukci může také těšit na rozšíření komerčních a gastronomických služeb v odbavovací hale.

V čekacích prostorách bude doplněna i samostatná čekárna pro matky s dětmi se zázemím. Kompletní rekonstrukcí projdou i místnosti pro řízení provozu a administrativní prostory pro provozovatele dráhy a dopravce, pro provozní potřeby budovy je navržen automatický parkovací systém. V  nádražní budově cestující ocení doplnění tří eskalátorů na každé ze schodišť do podchodů (celkem tedy šesti) a výtahy pro potřeby bezbariérového přístupu do všech částí budovy včetně hygienického zázemí. Nabídka služeb bude rozšířena o cykloboxy s možností nabíjení elektrokol.

Rekonstrukci výpravní budovy plánuje Správa železnic ukončit na přelomu let 2024 a 2025.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ondřej Kolář byl položen dotaz

návrat Ukrajinců

Je podle vás fér někoho nutit jít válčit, když nechce, a lze takové lidi vůbec nějak motivovat? Jestli někdo před válkou utekl, myslíte, že je něco, co ho přiměje jít válčit? Vždyť není nic cennějšího, než život. A jelikož se válka pro Ukrajinu nevyvíjí vůbec dobře, není třeba řešit, co bude Ukrajin...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP pořádá v sobotu výroční Den otevřených dveří na Kačerově u příležitosti 50 let pražského metra

22:12 DPP pořádá v sobotu výroční Den otevřených dveří na Kačerově u příležitosti 50 let pražského metra

Ve čtvrtek 9. května 2024 uplyne 50 let od slavnostního zahájení provozu první trasy metra v Praze. …