Středočeský kraj rozhodl o podání kasační stížnosti ve věci zrušení silničního koridoru

01.10.2013 12:12

Rada Středočeského kraje na svém zasedání dne 30. září 2013 odsouhlasila návrh na podání kasační stížnosti proti rozsudku Krajského soudu v Praze, kterým byly zrušeny Zásady územního rozvoje Středočeského kraje, a to v části vymezení „Koridoru silničního okruhu kolem Prahy: úsek Ruzyně – Březiněves“. Zároveň odsouhlasila návrh na zpracování územního opatření o stavební uzávěře pro vymezenou oblast. Kasační stížnost bude podána Nejvyššímu správnímu soudu v Brně.

Středočeský kraj rozhodl o podání kasační stížnosti ve věci zrušení silničního koridoru
Foto: kr-stredocesky.cz
Popisek: Dopravní letadlo, ilustrační foto

Zásady územního rozvoje Středočeského kraje („Zásady“) schválilo Zastupitelsvo v prosinci 2011 a jsou podle nich projektovány všechny důležité dopravní tepny i další veřejně prospěšné stavby v kraji. V krátké době je to v pořadí již třetí radou odsouhlasené rozhodnutí pro podání kasační stížnosti na rozhodnutí Krajského soudu v Praze – předcházejí mu podání kasační stížnosti ve věci zrušení koridoru pro vedení dálnice D3 a zastavení rozvoje letiště Václava Havla.

Obdobně, jako tomu bylo i u předchozích staveb, shledal Krajský soud v Praze pro zrušení části Zásad územního rozvoje Středočeského kraje spornou otázku nedostatečného vyhodnocení kumulativních, synergických vlivů a vlivů na zdraví obyvatel, které byly součástí „Vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj území“.

Odbor regionálního rozvoje krajského úřadu však jako pořizovatel Zásad zastává názor, že rozsudek Krajského soudu v Praze je nesprávný. Nebere v úvahu, že kumulativní a synergické jevy se vyhodnocují pouze v případě, pokud jsou navrhovány varianty řešení. Koridor silničního okruhu kolem Prahy je však v dané trase již dlouhodobě ustálen. Přesto byly uvedené jevy vyhodnoceny v podrobnosti zpracování Zásad v měřítku 1:100 000 a tomu odpovídající míře sledování existujících územních jevů v porovnání s navrhovanými záměry.

„Podle našich odborníků teprve následná územně plánovací dokumentace a dokumentace pro územní rozhodnutí zpřesňuje dopravní řešení a umístění komunikací i jejich parametry. Bez tohoto přesného umístění lze vyhodnocovat vlivy pouze odborným odhadem, což bylo autorizovaným projektantem provedeno,“ sdělil středočeský hejtman Josef Řihák s tím, že v současné době není území pro tento koridor chráněno před případnou nežádoucí zástavbou.

„Proto je nutné jej do doby vydání aktualizace Zásad ochránit územním opatřením o stavební uzávěře,“ dodal hejtman Řihák.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Kr-stredocesky.cz

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Byl byste pro, aby měli cyklisti SPZ?

Cyklisti jsou všude a dost často bohužel nedbají pravidel silničního provozu. Už víckrát se mi ale stalo, že udělali nějaký přestupek a vlastně jim to projde, protože je nemáte jak identifikovat, i když je třeba natočíte nebo je zachytí nějaká kamera. Neměli by mít na kole něco, podle čeho půjdou id...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČSÚ: Domácnosti vodou nadále šetří, v průmyslu její spotřeba mírně roste

11:44 ČSÚ: Domácnosti vodou nadále šetří, v průmyslu její spotřeba mírně roste

Češi v roce 2023 denně spotřebovali v průměru téměř 87 litrů vody, což bylo o zhruba tři litry méně …