11 604 858 korun za odvoz suti ze stavby. Manžel moderátorky Witowské začal úřadovat. Vedení Prahy navzdory
24.01.2019 16:01
ParlamentníListy.cz v uplynulých týdnech získaly řadu poznatků, které hovoří o dění na DP hlavního města Prahy. Nejdříve šlo o nákup reklamních předmětů za obrovské částky, poté jsme informovali o interním auditu, který se pozastavuje nad některými kroky někdejšího technického ředitele Šurovského. Také jsme získali trestní oznámení, které míří právě na Jana Šurovského, ale také na exředitele DP Gillara a taktéž na Filipa Tuláka, který dříve působil v odboru investic.
Další zajímavý materiál, který máme k dispozici, hovoří o plánované demolici vozovny Hloubětín. Ta je v provozu již od roku 1951, v roce 1999 prošla kompletní rekonstrukcí, která trvala více než rok. Jenže v roce 2013 se začal řešit problém se střechou, která byla podepřena lešením, čímž se omezil provoz tramvají na některých kolejích. Rok poté se už začalo mluvit o stavbě nové vozovny a kompletní demolici té původní.
Dne 27. září 2018 bylo vyhlášené poptávkové řízení s názvem „Výběr zhotovitele, výstavba nové vozovny Hloubětín I. fáze – havarijní bourání“.
Začátkem letošního roku byla podepsána rámcová smlouva se společností OHL ŽS, a.s., ve věci bourání haly v hodnotě 62 709 481 korun. Tu podepsali současný ředitel DP Petr Witowski a místopředseda představenstva Ladislav Urbánek. A podepsali ji i přes to, že náměstek primátora pro dopravu MHMP a šéf dozorčí rady DPP Adam Scheinherr pro deník Zdopravy.cz řekl: „Nové vedení Prahy totiž zatím zastavilo podepsání smlouvy na chystanou demolici. Samotná demolice by byla hodně nákladná.“
Anketa
Chcete, aby vláda Andreje Babiše dovládla až do konce volebního období?
A teď trochu blíže k tomu, jak společnost svoji práci ocenila. Celá demolice vozovny Hloubětín by měla být provedena ve čtyřech etapách. První etapa, provádění podpěrných konstrukcí, by měla zabrat 35 dní a DPP za ni mají zaplatit 6 840 277 korun. Ve druhé etapě budou prováděny přípravné práce a odstřel samotné stavby, na to je vyhrazených 41 dní a 35 693 765 korun. Třetí etapa práce je odvoz suti z odstřelu, ta by se měla odvézt během 46 dnů a cena? 11 604 858 korun. V poslední etapě by se měly dobourat přístavky, práce by měly probíhat 92 dní a DPP za to zaplatí 8 570 379. Dohromady tedy 62 709 481 korun, které by OHL ŽS, a.s., od DPP získala.
Dodejme na tomto místě, že ParlamentníListy.cz k tématu obdržely desítky stran materiálů, zejména interního charakteru.
Velké pochybnosti také budí časová souslednost úkonů DP ve vztahu k vybrané společnosti. 5. listopadu posílá společnost OHL ŽS dopis DP, zda se může účastnit poptávkového řízení. 13. listopadu je vyhlášen výsledek, že byla vybrána společnost OHL ŽS, a až den poté, 14. listopadu, posílá DP dopis společnosti OHL ŽS, že byla do poptávkového řízení zařazena.
Je zde ale mnoho dalších problémů, na které upozorňuje materiál, jenž máme k dispozici. Projekt vozovny je extrémně předražený, jedno parkovací místo pro tramvaj vychází přibližně na dvojnásobek průměrné ceny v Evropě. Nová hala také nerespektuje aktuální uspořádání kolejí, které bylo kompletně vybudováno teprve před osmnácti lety, v nové hale by muselo dojít ke kompletnímu předělání. Na demolici nebylo vypsáno výběrové řízení, výběr dodavatele bouracích prací byl proveden poptávkovým řízením.
Velmi podivně se jeví i fakt, že DP rámcovou smlouvu s OHL ŽS na demolici podepsal, přestože radní Scheinherr projekt zatím pozastavil. Toho jsme se zeptali na jeho názor k plánované demolici, ale i jak je možné, že šéf pražského Dopravního podniku Petr Witowski smlouvu podepsal, přestože ji sám Scheinherr pozastavil. Dotyčný politik nebyl během několika dnů schopen odpovědět.
Dobrý den, co si myslíte o novém mobilizačním zákonu na Ukrajině? A měli bychom ,,vyhostit" Ukrajince, kterých se to týká? Mně to přijde nehumánní, Češi v minulosti (např. za okupace) taky ve velkém emigrovali a podle všeho se ani teď nehrnou do armády, a to nejsme ve válce. Ani já bych do války své...
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.
reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.