Konec reklamy v ČT? Poslanci co nevidět rozhodnou

11.07.2011 5:41

Sněmovna konečně rozhodne. Po její mimořádné schůzi v příštím týdnu bude jasné, zda reklama ve veřejnoprávní České televizi zůstane nebo zmizí, jak bylo původně dohodnuto.

Konec reklamy v ČT? Poslanci co nevidět rozhodnou

Podle komplexního pozměňovacího návrhu, který mají poslanci na stole, by reklama zůstala jen na programech ČT2 a ČT4. Každé čtvrtletí by pak ČT odváděla peníze z reklamy vysílané na ČT2 Státnímu fondu kultury ČR a peníze z reklam na sportovním kanálu ČT4 by musela využít na výrobu pořadů se sportovní tematikou. Limit pro množství reklamy má zůstat na dosavadních 0,5 procenta denního vysílacího času.

Upravená novela počítá i s tím, že na ČT1, případně zpravodajském kanálu ČT24, by se reklama mohla objevit jen v rámci vysílání kulturní či sportovní akce, pokud by to byla nezbytná podmínka k získání práv pro její odvysílání. Obchodní sdělení by se vůbec neměla objevovat na internetových stránkách veřejnoprávní televize a ČT by také nesměla vysílat teleshopping.

Vysílání reklamy v ČT mělo původně zcela skončit letos 11. listopadu, tedy v den, kdy měla být završena digitalizace, na kterou příjmy z reklamy šly. Senát ale vytvořil novelu, která reklamu v ČT zachovávala kvůli financování fondu kultury a pro podporu české kinematografie.


Film budou sponzorovat komerční televize

Proti tomu se ale postavily obě největší české komerční televize, Nova a Prima. Ministr kultury Jiří Besser s nimi proto výměnou za úbytek reklamy v ČT vyjednal výši jejich příspěvku na financování české filmové tvorby. Nova, Prima a TV Barrandov tak by nově měly odvádět fondu kinematografie dvě procenta svých ročních čistých výnosů z reklamy. 

To se nelíbí TV Barrandov - dvouprocentní odvod je pro ni diskriminační a mohl by ohrozit její další rozvoj. Chtěla by proto dostat do zákona pro svoji televizi výjimku.

Proti snížení množství reklamy v České televizi se postavilo například České sdružení pro značkové výrobky. Změny v limitech televizní reklamy na ČT by totiž podle nich mohly vést k tomu, že by televize Nova a Prima ovládly 95 procent reklamního trhu a mohly by zadavatelům reklamy diktovat své podmínky.

Čtěte:

Předvolební klipy z ČT nezmizí s reklamou

Reklama v ČT: Lidé chtějí zrušit poplatky, reklama jim nevadí

Novela o zákazu reklamy na ČT prošla druhým čtením

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: par, čtk

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ani Hitler si to nedovolil. Ochranný artefakt naší země vyvezen do Německa. Katolík drtí Pavla. V neděli akce

18:35 Ani Hitler si to nedovolil. Ochranný artefakt naší země vyvezen do Německa. Katolík drtí Pavla. V neděli akce

„Pokud ten pán neví, co se stalo 15. března 1939, tak je otázka, jestli je pro výkon funkce preziden…