ČSSD ukazuje v letáku mrtvou důchodkyni. Sobotka viní agenturu

19.10.2013 19:56

Sociální demokracie použila ve svých volebních novinách fotografii ženy v důchodovém věku, která je ovšem již několik let po smrti. Předseda strany ČSSD Bohuslav Sobotka televizi Barrandov řekl, že se rodině již omluvili a že nešlo o falešný příběh, pouze prý o pochybení agentury.

ČSSD ukazuje v letáku mrtvou důchodkyni. Sobotka viní agenturu
Foto: Daniela Černá
Popisek: Bohuslav Sobotka

Na celou věc upozornil on-line deník Týden.cz. Sociální demokracie ve svých volebních novinách překřtila ženu na Miladu, která si mimo jiné stěžuje na drahé léky. Důchodkyně na fotografii je ovšem od roku 2010 po smrti a snímek byl uveřejněn bez souhlasu rodiny.

"Šlo o podklady, které nebyly zpracovávány na půdě sociální demokracie. Nebyly to texty, které bychom my tvořili nebo my dodávali. Tohle byla externí dodávka ze strany volební agentury a my jsme se ujišťovali ve fázi přípravy volebních novin, jestli je všechno v pořádku," konstatoval šéf ČSSD Bohuslav Sobotka s tím, že jej chyba agentury rozzlobila a že se sociální demokracie už pozůstalým omluvila.

Vymyslela si příběhy agentura?

Příběh důchodkyně ale není jediný, který se v předvolební tiskovině ČSSD objevuje a neodpovídá prý skutečnosti. Hned na další straně vypráví svůj životní příběh muž, který prý kvůli dluhům nemá na obživu. Jeden ze čtenářů Týdne.cz upozornil, že totožná fotografie je ale použitá na jednom z brazilských serverů.

Podle politoložky Vladimíry Dvořákové se s něčím podobným v marketingové praxi setkáváme například u příběhů lidí, kteří zázračně zhubli, přitom lidé příliš nevěří, že tyto osoby reálně existují. "Ale nemyslím si, že by se reklamy tohoto typu měly používat ve volební kampani," dodala pro Týden.cz Dvořáková.

Podle Onřeje Kubaly, který vyučuje public relations na VŠE v Praze, jsou dvě cesty, jak vytvořit příběh rozhořčeného seniora. Buď může agentura hledat na ulici, oslovovat lidi a doufat, že řeknou to, co chce slyšet, nebo existují speciální castingové agentury, které vhodného člověka vytipují a domluví s ním spolupráci. Méně čistou cestou jsou fotografie koupené ze speciální databanky a přiřazené k příběhu.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: adr

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Pokus o ovlivnění prezidentských voleb v USA.“ Je to tu zase. A už se to řeší

11:50 „Pokus o ovlivnění prezidentských voleb v USA.“ Je to tu zase. A už se to řeší

Na Jacka Smithe, zvláštního poradce odpovědného za dohled nad trestními vyšetřováními bývalého prezi…