Na celou věc upozornil on-line deník Týden.cz. Sociální demokracie ve svých volebních novinách překřtila ženu na Miladu, která si mimo jiné stěžuje na drahé léky. Důchodkyně na fotografii je ovšem od roku 2010 po smrti a snímek byl uveřejněn bez souhlasu rodiny.
"Šlo o podklady, které nebyly zpracovávány na půdě sociální demokracie. Nebyly to texty, které bychom my tvořili nebo my dodávali. Tohle byla externí dodávka ze strany volební agentury a my jsme se ujišťovali ve fázi přípravy volebních novin, jestli je všechno v pořádku," konstatoval šéf ČSSD Bohuslav Sobotka s tím, že jej chyba agentury rozzlobila a že se sociální demokracie už pozůstalým omluvila.
Vymyslela si příběhy agentura?
Příběh důchodkyně ale není jediný, který se v předvolební tiskovině ČSSD objevuje a neodpovídá prý skutečnosti. Hned na další straně vypráví svůj životní příběh muž, který prý kvůli dluhům nemá na obživu. Jeden ze čtenářů Týdne.cz upozornil, že totožná fotografie je ale použitá na jednom z brazilských serverů.
Podle politoložky Vladimíry Dvořákové se s něčím podobným v marketingové praxi setkáváme například u příběhů lidí, kteří zázračně zhubli, přitom lidé příliš nevěří, že tyto osoby reálně existují. "Ale nemyslím si, že by se reklamy tohoto typu měly používat ve volební kampani," dodala pro Týden.cz Dvořáková.
Podle Onřeje Kubaly, který vyučuje public relations na VŠE v Praze, jsou dvě cesty, jak vytvořit příběh rozhořčeného seniora. Buď může agentura hledat na ulici, oslovovat lidi a doufat, že řeknou to, co chce slyšet, nebo existují speciální castingové agentury, které vhodného člověka vytipují a domluví s ním spolupráci. Méně čistou cestou jsou fotografie koupené ze speciální databanky a přiřazené k příběhu.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: adr