Představenstvo Dopravního podniku hl. m. Prahy odvolalo jeho generálního ředitele Jaroslava Ďuriše

19.05.2016 11:32

Představenstvo Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) dnes odvolalo z čela firmy generálního ředitele Jaroslava Ďuriše. Společně s ním byla odvolána i ekonomická ředitelka Magdalena Češková. ČTK to oznámil mluvčí firmy Jiří Štábl. Vedením DPP byl pověřen člen představenstva Ladislav Urbánek. Ďuriše již ve středu odvolala dozorčí rada z představenstva a dnes jej v čele tohoto orgánu firmy nahradil Martin Gillar z České pošty. Ďuriš nastoupil do čela největší městské firmy v Česku v říjnu 2013.

Představenstvo Dopravního podniku hl. m. Prahy odvolalo jeho generálního ředitele Jaroslava Ďuriše
Foto: DPP
Popisek: Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) představil novou nízkopodlažní tramvaj.

Ďuriš ČTK řekl, že se ke svému odvolání zatím nechce vyjadřovat.

Představenstvo rozhodovalo na mimořádném jednání. „Vzhledem k tomu, že dozorčí rada odvolala členy, předsedu a místopředsedkyni představenstva, bylo nutné bezodkladně zvolit alespoň jednoho nástupce. Dozorčí rada se změnami v představenstvu bude zabývat na příštím jednání. Do té doby je mým úkolem zabezpečení chodu společnosti a seznámení se s interními procesy. Zároveň jsem poděkoval paní Češkové i panu Ďurišovi za jejich dlouhodobou práci pro DPP,“ uvedl Gillar. O dosavadním řediteli divize rozvoje a strategie České pošty Gillarovi se spekuluje jako o Ďurišovu nástupci v čele firmy.

Představenstvo se dnes zároveň usneslo, že vedením podniku bude pověřen člen představenstva a dopravní ředitel DPP Ladislav Urbánek, Češkovou nahradí dosavadní vedoucí odboru účetnictví Marek Polický. Kdy bude zvolen nový ředitel DPP, zatím není jasné.

Dozorčí rada vyslovila ve středu nesouhlas se směřováním podniku, zároveň uvedla, že chce odvoláním Ďuriše urychlit transformaci DPP. Novými členy představenstva jsou právě Gillar a rovněž technický ředitel DPP Jan Šurovský.

Společnost provozuje tři linky metra o celkové délce 59,4 kilometru, dále 539,8 kilometru tramvajových tratí a 1798 kilometrů autobusových linek. Praha jeho fungování dotuje více než 11 miliardami ročně.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vam, čtk

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ani Hitler si to nedovolil. Ochranný artefakt naší země vyvezen do Německa. Katolík drtí Pavla. V neděli akce

18:35 Ani Hitler si to nedovolil. Ochranný artefakt naší země vyvezen do Německa. Katolík drtí Pavla. V neděli akce

„Pokud ten pán neví, co se stalo 15. března 1939, tak je otázka, jestli je pro výkon funkce preziden…