Řidiči kamionů si na kontroly na hranicích zatím nestěžují

15.09.2015 17:08

Obnovené kontroly na hranicích, které kvůli zvýšenému počtu uprchlíků zavedly některé sousední státy Evropské unie jako například Německo, Rakousko nebo Maďarsko, zatím kamionovou dopravu příliš nekomplikují. Čekací doby činí zhruba 15 až 30 minut, shodli se tuzemští dopravci oslovení dnes ČTK. Podle nich jsou stálé problémy jen na přechodu mezi Francií a Británií v Calais, naopak nové kontroly mezi státy na kontinentě způsobují čekací doby v řádu minut nebo desítek minut.

Řidiči kamionů si na kontroly na hranicích zatím nestěžují
Foto: Radim Panenka
Popisek: Policie vyvádí uprchlíky z rychlíku v Břeclavi do připravených autobusů

„Od řidičů ale víme, že dozor na silnicích je častější,“ řekl ČTK jednatel společnosti M+L Logistik a vicepresident sdružení Česmad Bohemia Josef Melzer. Podle něj však nejde o nic problematického. Zatím je tak předčasné dopad opatření na kamionovou dopravu hodnotit, dodal.

„Čekací doby na rakousko-německých hranicích jsou podle řidičů 15 až 30 minut, což není zase tak velký problém. Uvidíme, jak se to bude vyvíjet,“ řekl Milan Čmiko, jednatel CM Transport Tachov, dopravce se 130 kamiony.

Také další firma Lagarde Spedition Cheb, která má přes 130 kamionů, zatím závažné problémy neregistruje. „Náš provoz mezi Rakouskem a Německem není zas tak hustý. Včera jsme psali našim řidičům SMS zprávy o potenciálu možných problémů kvůli zvýšené ostraze a kontrolám vozidel, ale zatím nemáme hlášené žádné výjimečné stavy,“ řekl Oldřich Grill, majitel firmy.

Největší problémy v souvislosti s uprchlíky tak mají čeští dopravci stále ve francouzském přístavu Calais. Pokud zákazníci ve Velké Británii potřebují zboží dovézt včas, řeší firmy přepravu trajektem z jiného francouzského města, což však vychází trochu dráže.

Podle Grilla problémy v Calais stály firmu už tisíce liber, jimiž „dotovala britskou imigrační politiku“. Francouzská policie nyní situaci více řeší. Utečence vymezila do zvláštního prostoru a už se nedostávají v takových počtech jako na začátku prázdnin do parkovišť a tras, kudy projíždějí kamiony, dodal.

Podle Václava Lorenc z klatovské firmy Lorenc Logistic s 50 kamiony se velké problémy v Calais ale nezlepšily ani po opatřeních francouzské policie. „Jinde v Evropě v souvislosti s běženci větší problémy nejsou,“ dodal.

Podle informací některých řidičů se po Evropě množí vykradené kabiny kamionů. Nedokázali ale říct, zda je to vinou uprchlíků nebo zlodějských gangů. „My však letos zatím podobnou událost neevidujeme,“ uvedl Grill.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: čtk

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Byl byste pro, aby měli cyklisti SPZ?

Cyklisti jsou všude a dost často bohužel nedbají pravidel silničního provozu. Už víckrát se mi ale stalo, že udělali nějaký přestupek a vlastně jim to projde, protože je nemáte jak identifikovat, i když je třeba natočíte nebo je zachytí nějaká kamera. Neměli by mít na kole něco, podle čeho půjdou id...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ani Hitler si to nedovolil. Ochranný artefakt naší země vyvezen do Německa. Katolík drtí Pavla. V neděli akce

18:35 Ani Hitler si to nedovolil. Ochranný artefakt naší země vyvezen do Německa. Katolík drtí Pavla. V neděli akce

„Pokud ten pán neví, co se stalo 15. března 1939, tak je otázka, jestli je pro výkon funkce preziden…