Šéf ČD v rádiu vysvětloval, jak se mu podařilo dostat firmu do zisku

03.09.2014 18:31

O konkurenčním boji na trati Praha-Ostrava nebo o tom, jak dlouho ještě budou na české železnici jezdit staré východoněmecké vagóny s koženkovými sedadly se mluvilo ve středu odpoledne v diskuzním pořadu Českého rozhlasu Dvacet minut Radiožurnálu. Jeho hostem byl generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz.

Šéf ČD v rádiu vysvětloval, jak se mu podařilo dostat firmu do zisku
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vlak ČD

V úvodu pořadu Kurucz vysvětloval, jak se podařilo drahám dostat po delší době do zisku. Nebylo to díky nějakému velkému propouštění, počet zaměstnanců v osobní dopravě se snížil o pouhou desetinu procenta. „Šetřili jsme na režijních nákladech, na marketingových aktivitách, na poradenských činnostech,“ vysvětlil šéf ČD.

Moderátorka Helena Šulcová ale upozornila, že celková ztráta ČD je 34 miliard Kč. K tomu Kurucz uvedl, že roční tržby činí 33 miliard Kč ročně a že na dozorčí radě ČD se bude projednávat plán, jak tento dluh snížit. Toho se má mimo jiné dosáhnout prodejem zbytného majetku a rozvážnou investiční činností.

Na trati Praha - Ostrava prý jezdí vlaky ČD se ziskem

K tomu, že společnost LEO Express podala na ČD žalobu o půl miliardy korun, o které prý přišla tím, že ČD jezdí na trati Praha-Ostrava pod nákladovými cenami, uvedl, že ČD na uvedené trati nemají nejlevnější jízdenky, naopak nejdražší. A že provoz vlaků ČD na této trati je ziskový, i když ne příliš – je to prý „kladná nula“. Odmítl, že by ČD dotovaly jízdenky na trati Praha-Ostrava z jiných tratí.

Vozy s koženkovými sedačkami mají zmizet do dvou let

ČD mají takový plán obnovy vozového parku, který počítá s tím, že staré koženkové vozy by měly zmizet do dvou let. Nejdříve ale nové vozy vyjedou na trať Brno-Břeclav-Olomouc.

Dráhy také chtějí modernizovat železniční tratě. Zatímco na trati z Prahy do Berlína, která je modernizovaná a na které vlaky mohou jezdit až rychlostí 160 km/hod, cestuje ročně milion cestujících, na trati Praha-Plzeň-Domažlice-Mnichov, kde v některých částech trati u Domažlic jezdí vlaky nejvýše 80 km/hod, jede ročně jen 200 tisíc cestujících. Proto je prioritou modernizace této tratě.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vam

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Byl byste pro, aby měli cyklisti SPZ?

Cyklisti jsou všude a dost často bohužel nedbají pravidel silničního provozu. Už víckrát se mi ale stalo, že udělali nějaký přestupek a vlastně jim to projde, protože je nemáte jak identifikovat, i když je třeba natočíte nebo je zachytí nějaká kamera. Neměli by mít na kole něco, podle čeho půjdou id...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

George Soros. Nové nařčení, které nikdo jen tak nesmete

20:21 George Soros. Nové nařčení, které nikdo jen tak nesmete

Americký prezident Joe Biden se potýká při řešení situace na prestižních univerzitách, obsazených pr…