Michael Rada: Rusové a Pražské SEGWAY. Já už vím, co bude dál

07.10.2016 12:43

Jak již i čtenáři Parlamentních listů vědí, zabývám se mimo jiné otázkami aplikace prostředků čisté osobní mobility a to nejen na té soukromé, ale i průmyslové úrovni. Je to téma velmi důležité, protože ve světě bez odpadu a plýtvání, má osobní čistá mobilita velmi důležité místo.

Michael Rada: Rusové a Pražské SEGWAY. Já už vím, co bude dál
Foto: Archiv Michaela Rady
Popisek: Michael Rada

I proto jsem vždy rozčílen nad zákazy, které postihují různá města, čtvrti a celá odvětví a to bez skutečné znalosti problematiky. Většinou jde o dobře zaplacené lobby, které umožní zachovat stávající stav, či he ještě „zlepšovat po ekonomické stránce“ a to i kdyby to mělo znamenat, po mně pustina.

Pražské SEGWAY je jedním takovým tématem.

Město Praha, které provozování půjčoven řízených a provozovaných většinou rusky mluvícími občany jiné, než české národností, po přibývajících úrazech, ohrožování chodců a dalších „otravných maličkostech“ nepřešlo k nastavení pravidel provozování, ale rozhodlo se (i přes tlak, aby tak nečinilo) vystavit plošných zákaz v několika městských částech.

Jak jsem se bavil se starostou Prahy 4, mnohé byly proti, ale silný „investor“ jehož jméno je prý známé, to zařídil.

V Plzni, Brně, Ostravě a dalších městech, kde půjčovny provozují „normální lidé“ k situaci z Prahy nedochází a i přesto se lidé, cítí býti ohrožení dokonce víc, než když za čtvrtmilionu kus, vybavila nejedna provozovna Městské policie strážníky stejným dopravním prostředkem, aby mohli dostihnout každého provinilce nepřekračujícího v běhu rychlost 18 km/h.

Ruské lobby je však tak silné, že si i v Praze vymohlo výjimku až do konce sezony a tak, se z velkého haloo, vlastně nic nestalo. Skončí teploty pro jízdu vhodné a SEGWAY z ulic zmizí, či se minimálně velice omezí. Možná se počítá s tím, že se na celou záležitost zapomene, ale RUSKIJE ZNAJUT ČTO NUŽNA SDĚLAŤ.

Protože přeci jen se někteří narodili v zemi, kde zítra znamená již včera, nebo tak nějak.

S ohledem na to, že pražský zákaz bez pardonu zakazuje i vrtulníky, mobily a další prostředky vybavené gyroskopem, musí přijít něco jiného. Atraktivního.

Pohodlného. Něco so líné turisty proveze Prahou i bez toho aby museli pohnout nohou, či zvednout zadek. A nesmí to mít gyroskop.

A je to tu, po čase SEGWAY nastane čas KOLOBEŽKOVÉHO HARLEJE

Co že to je?

No přeci tento krasavec:

Nemyslím řidiče, ale stroj samozřejmě.

Bezpečnost především, hlavně těch co si jízdu zaplatí a proto stejná hmotnostní kategorie, je jedním z kritérií výběru. Dalším je pohodlí a komfort no a posledním, pořádný adrenalin.

Mohu Vám říci, že v 45 km/h v uličkách Starého města, to bude to pravé ořechové. No při dojezdu 100 km, bude třeba dobíjet dokonce i 5x méně než SEGWAY a penízky se jen povalí. Ještě že EET se na drsoně nevztahuje, ONI NEGAVARJUT POČESKY.

S ohledem na to, že rozhodnutí magistrátu podobný postup evokuje, rád bych politikům poděkoval. Umožní totiž jeden TANK, vyměnit za druhý a beztrestně potrestají, ty, kteří o čisté mobilitě nejen mluví, ale oni ji žijí.

Jen pro srovnání. Poslední obrázek ukazuje, jaký je velikostní rozdíl mezi přístrojem, který na Pražské chodníky může a bude moci a který nikoli.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zbyněk Fiala: Benzinová auta ochromila nadvýroba

13:57 Zbyněk Fiala: Benzinová auta ochromila nadvýroba

Čínský automobilový průmysl narazil na odbytovou bariéru spalovacích motorů. V největších čínských m…