Skokan (VV): Slovo dané vládou by mělo platit

22.05.2011 14:27

„Je špatné hledat peníze na podporu stavebního spoření, kterou vládě nakázal Ústavní soud, na úkor prostředků pro regionální vlaky," tak reaguje poslanec VV Petr Skokan na záměr ministra Kalouska výrazně omezit nebo úplně zrušit státní dotace na regionální železniční dopravu.

Skokan (VV): Slovo dané vládou by mělo platit

Ministr financí zveřejnil svůj záměr nechat prozkoumat právní závaznost memoranda, které přijala úřednická vláda Jana Fischera a kterým na deset let zavázala i příští kabinety dotovat regionální železnice. Pokud se ukáže, že je dokument neplatný,  chce Miroslav Kalousek dotace zrušit nebo alespoň výrazně omezit. „Není důležité, jestli je přijaté memorandum právně v pořádku. Bylo to dané slovo, podpořené písemnou dohodou. Když už se jakákoliv vláda jednou k něčemu zaváže, měla by to dodržet," myslí si Petr Skokan.

V regionech postupně zanikají desítky železničních spojů. Síť dopravní obslužnosti optimalizují samy kraje a smyčku nad ní utahuje i nechuť ministra financí ztrátu z provozu motoráčků dál sanovat. „Kromě krajů počítají s těmito  prostředky i České dráhy. Těm hrozí, že se rozsypou jako domeček z karet, lidé budou jezdit buď autem nebo se do práce vůbec nedostanou. S poklesem dopravní obslužnosti stoupne nezaměstnanost v krajích," varuje poslanec Skokan.

Jeho obavy potvrzují i zprávy z regionů, kde mají zaniknout i desítky vlakových spojů. Například ve východních Čechách  má letos přestat jezdit mnoho lokálek hned po několik tratích a lidé proti tomu protestují. Věci veřejné se v tady  za ně postavily a aktivně vystupují proti záměru hejtmanství neobjednávat osobní železniční přepravu a nahradit ji privátní autobusovou dopravou. „Obáváme se totální destrukce regionální veřejné dopravy," říká tajemník VV v Pardubickém kraji Miroslav Drobný a potvrzuje, že VV iniciovaly tři  petiční akci. „Na základě první se podařilo zachovat pro občany důležité spoje do škol a do zaměstnání mezi Vysokým Mýtem a Litomyšlí. Podařilo se to i díky našemu radnímu za VV ve vysokém Mýtě a dvěma zastupitelům v Litomyšli ," informuje tajemník. Další dvě petice pro oblast Kralicka podle jeho slov zatím chystané rušení spojů neodvrátily. 

Podobné problémy jsou i v dalších regionech. „Dopady by byly dalekosáhlé a škody astronomické.  Je třeba hledat  úspory a prostředky tam, kde je to únosné. Není rozumné vzít krajům finance na tento druh dopravy paušálně a celoplošně, užitečnější by bylo řešit vše konkrétně," dodává poslanec Petr Skokan.

##PROFIL 2298##

Dále čtěte:
Zelení: Kalousek nedrží dohody a podráží nohy veřejné dopravě
Hašek (ČSSD): Kalouskova odveta za stavební spoření?
Rath: Ministr Kalousek se po porušení Ústavy chystá ignorovat další smlouvu

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Veciverejne.cz

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hřib (Piráti): V investicích do infrastruktury pro cyklisty pokračujeme

22:01 Hřib (Piráti): V investicích do infrastruktury pro cyklisty pokračujeme

Informace na svém veřejném facebookovém profilu k dalším investicím do infrastruktury pro cyklisty v…