Jarolím (VV): Dobeše bych za krytí korupce a možný podíl na ní okamžitě odvolal

07.08.2012 8:54

V prošlých dnech byl ministr dopravy Pavel Dobeš ostře atakován za registr vozidel. Nikoho však již nezajímá řada „zlodějin“ v řádu miliard korun, které na svém ministerstvu kryje.

Jarolím (VV): Dobeše bych za krytí korupce a možný podíl na ní okamžitě odvolal
Foto: tan
Popisek: Tomáš Jarolím

 Hovořím o miliardách tunelovaných z Českých drah, SŽDC, ale i ŘSD. Ticho po pěšině je rovněž v kauze D47, kde společnost EUROVIA a bývalí manažeři ŘSD čelí trestním oznámením z mé strany, ale i ze strany členů ŘSD.

Změna politické příslušnosti ministra jasně ukázala i změnu v přístupu řešení korupce. V případě vyšetřování D47 bych čekal hlasité prohlášení „je třeba viníky potrestat“ namísto tiché deklarace „musí se to opravit“ a již zmiňované ticho po pěšině či dokonce snad i bojkot vyšetřování po setkání s vedením EUROVIA. Útěchou mi snad může, kromě trestních oznámeni z ŘSD, která mohou být kdykoliv stažena, vyšetřování policie mých trestních oznámení a to jak na vedení EUROVIA i ŘSD.

 Dalším sporem s ministrem Dobešem byly podivné transakce na SŽDC a Českých drahách, rovněž za miliardy korun, a to ještě v dobách jeho působení ve výkonné radě VV. Již tehdy jsem požadoval odvolání pana Žaludy z postu generálního ředitele a zejména pak náměstka Hampla z dozorčích rad ŠZDC a Českých drah. Dlouhodobě jsem ho upozorňoval na připravované "zlodějiny" na konkrétních investičních akcích a konfrontoval ho písemnou formou. Jakmile tyto transakce budou „odsoutěženy“ budu požadovat trestně právní zodpovědnost od všech zúčastněných včetně ministra Dobeše.

Mám-li pochybnosti o motivaci mnoha politiků na naší politické scéně, pak rozhodně nepochybuji u ministra dopravy Dobeše. Jeho motivaci vnímám zcela jasně – není jí bohužel služba občanům, ale jednoznačně zisk. Odštěpení politické uskupení LIDEM od VV a odchod ministrů nominovaných za stranu Věci veřejné a lidí, kteří zastávali funkce, pak byl jen přirozeným důsledkem snahy VV zabránit v tunelování Ministerstva dopravy. Nikoliv tedy úřednická či manažerská neschopnost ministra Dobeše projevené v nefunkčním registru, ale naopak jeho dovednost a tendence pustit žilou rozpočtu ministerstva dopravy prostřednictvím kauz D47, Ejpovické tunely, ČDTI, majetkových převodů a řady dalších.

Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tomáš Jarolím

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hřib (Piráti): V investicích do infrastruktury pro cyklisty pokračujeme

22:01 Hřib (Piráti): V investicích do infrastruktury pro cyklisty pokračujeme

Informace na svém veřejném facebookovém profilu k dalším investicím do infrastruktury pro cyklisty v…