65 Demokratů Jana Kasla: Klíčem ke kvalitní veřejné dopravě v Praze a regionu je ROPID

20.08.2014 22:11

Nejen Dopravní podnik. Ten má být pouze jedním z poskytovatelů

65 Demokratů Jana Kasla: Klíčem ke kvalitní veřejné dopravě v Praze a regionu je ROPID
Foto: 65 Demokratů Jana Kasla
Popisek: Jan Kasl

Praha si zaslouží moderní architekturu. Naopak si nezaslouží drahé radnice, které jsou navíc projektovány jako před 50 lety. Pražané by měli mít plnou kontrolu nad rozpočtem města a magistrát by měl naslouchat starostům městských částí. 65 Demokratů Jana Kasla zveřejňují řešení číslo 16 až 20 z celkových 65, které tvoří jejich volební program.

Tím, kdo v Praze zodpovídá za veřejnou dopravu musí být ROPID, organizace, která má tu smůlu, že nemá silnou podporu vedení města. To se musí změnit.

„Metro a tramvaje mají být i nadále doménou Dopravního podniku hl. m. Prahy, naopak autobusy by mohly být brzy rozděleny na oblasti podle garáží a soutěženy v transparentních tendrech. To bude mít dva efekty – zvýší se kvalita této služby a také se zlepší efektivita hospodaření samotného Dopravního podniku,“ vysvětluje lídr kandidátky Jan Kasl.

Další změny, které navrhuje 65 demokratů Jana Kasla:

-       prodej jízdenek musí přejít pod samotný ROPID

-       stejně tak musí mít pod sebou přepravní kontrolu

-       co nejdříve  je třeba integrovat pražskou dopravu se středočeskou

„Máme tým odborníků, kteří se dopravě dlouhodobě věnují. Především jde o bývalého ministra dopravy Petra Moose, který je považován za jednoho z největších expertů na tuto oblast. Dalšími členy dopravního týmu jsou Pavel Dobeš a Tomáš Homola,“ říká Jan Kasl.

Další dvě řešení, které tvoří volební program 65 demokratů Jana Kasla, jsou doménou lídra kandidátky. Jde o architekturu. Řešení č. 16 apeluje na zdravý rozum, který vedení několika radnic městských částí evidentně postrádá.

„Radnice městských částí se stávají místními tunely Blanka. Praha 4, 7, 8 či 10, to jsou příklady, jak se nemá postupovat. A jak by se to dělat mělo? Využívejme povinně nejdříve existující budovy, pro novostavby volme především brownfields a hlavně, zastavme zcela absurdní rovnici, kde je cena co nejvyšší a návrh jak z minulého století,“ říká Kasl.

Naopak, 65 demokratů Jana Kasla deklaruje podporu moderní architektuře. Ta nestojí více, kvalita má naopak pozitivní efekty, ať v nižší energetické náročnosti budov, nebo i samotnou krásou staveb, které Praha potřebuje.

Posledními dvěma řešeními je návrh na rozpočet města, který bude skutečně srozumitelný občanům, tedy rozklikávací a každý si bude moct prohlédnout, kam míří zhruba 40 miliard korun výdajů ročně.

Zároveň je třeba, aby v rámci města měli větší slovo starostové městských částí. „Navrhneme obnovení Sněmu starostů, který bude mít poradní hlas pro Radu a Zastupitelstvo hl. m. Prahy. Musí skončit přehlížení městských částí vedením města,“ dodává Jan Kasl.

Návrhy řešení č. 16 - 20 na www.65DJK.cz.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: 65 Demokratů Jana Kasla

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Okamura (SPD): Ostudou ČR je ministr pro evropské záležitosti Dvořák, ne nepřijetí eura

20:18 Okamura (SPD): Ostudou ČR je ministr pro evropské záležitosti Dvořák, ne nepřijetí eura

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu ke slovům ministra pro evropské záležitosti Dvořáka o…