Dle dostupných informací byl tento materiál použit v ČR na stavbu právě na Ostravsku z důvodu ekologické sanace odpadového materiálu z vysokopecní výroby a materiál pro podloží byl vybrán ŘSD a podmíněn i v zadávací dokumentaci pro výběrové řízení dodavatele stavby. Ministerstvo dopravy zajistilo certifikát pro určený materiál a technické podmínky na základě zkušeností ze zahraničí, ale i v ČR se v roce 2011 doplňovaly, protože se materiál na různých stavbách choval různě.
Nyní ke snaze ustavit Vyšetřovací komisi sněmovny k postupu výstavby D47. Právě proto, že se jedná o velmi citlivé politické téma a hrozí poměrně vysoké náklady na sanaci zvlnění některých úseků D47, je vhodné, aby se vyjádřila Vyšetřovací komise k politické odpovědnosti státu jako zadavatele. Těžko bude moci Vyšetřovací komise posoudit konkrétní vinu na straně zadavatele nebo zhotovitele, protože vlastní využití materiálu, jeho certifikace, technologický postup a vlastní realizace na stavbě jsou doloženy dokumentačně a navíc použití struskového odvalu na takovýchto stavbách je pořád předmětem odborných konferencí a zřejmě po zkušenostech nejen z České republiky nebude takovýto materiál pro podloží dopravních staveb jako je dálnice nebo vysokorychlostní silnice vhodný k použití (předpoklad vysokého zatížení a pravděpodobná tvarová nestabilita takového podloží). Pokud bude nakonec Vyšetřovací komise ustavena, přeji jí, aby její závěry byly konkrétní, věcné, ukázaly na možné viníky a navrhly opatření do budoucna.
Ing. Pavel Hojda, odborný mluvčí KSČM pro dopravu
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: KSČM