Hojda (KSČM): Vydrží nově připravovaný ministr dopravy alespoň rok?

13.11.2014 10:31

Dne 12. listopadu předstoupil na tiskové konferenci ministr dopravy Antonín Prachař společně s místopředsedou vlády ČR Andrejem Babišem a společně prohlásili, že ministr Antonín Prachař odstupuje z vedení Ministerstva dopravy. Současně Andrej Babiš prohlásil, že má připraveného zástupce za ANO na uvolněné místo ministra dopravy a má se jím stát Dan Ťok, generální ředitel firmy SKANSKA.

Hojda (KSČM): Vydrží nově připravovaný ministr dopravy alespoň rok?
Foto: KSČM
Popisek: Pavel Hojda

Je zřejmé, že problémy v rezortu dopravy se nedařilo současnému odstupujícímu ministrovi řešit tak rychle, jak si zřejmě představoval sám a možná i vedení ANO. Je ale také zřejmé, že se problémy v dopravě kupily postupně několik volebních období. V otázce správy dopravní infrastruktury spíše zanedbanost narůstala, než aby docházelo k postupnému odstraňování zanedbanosti údržby. Samostatnou otázkou je výstavba nové dopravní infrastruktury a využívání finančních zdrojů ČR a zejména finančních zdrojů EU určených na investice do dopravní infrastruktury. Zde se problémy podmínek využívání zdrojů z EU a zejména špatné legislativy, ale i uplatňování pravidel užití prostředků z EU podepsaly již tři volební období na tom, že ČR nedokázala plně čerpat přidělené prostředky z EU a ty, které byly vyčleněny na schválené investiční akce, musely být následně převáděny na akce jiné, nedostatečně připravené. To vše a poté i personální a jiné problémy ve vedení firem řízených Ministerstvem dopravy zřejmě přispěly k tomu, že stávající ministr Prachař odstoupil z vedení ministerstva.

Musím se také vyjádřit k připravovanému a avizovanému jmenování Dana Ťoka ministrem dopravy. Není asi nejen mně, ale i obecně veřejnosti znám z politického působení a není zcela jasné, jaký je jeho „světonázor“ a politické směrování. Jeho manažerská kvalifikace bude zcela jistě vynikající, ale obávám se, že by to mohlo mít stejné konce jako u stávajícího ministra Prachaře, který má zajisté také velmi dobré manažerské zkušenosti, navíc z řízení firmy v dopravě. Je v odpovědnosti politického uskupení ANO vůči dopravě v ČR a vůči celé vládě, aby nově ustavený ministr dopravy vyvrátil obavy a stabilizoval ministerstvo a jím řízené organizace tak, aby byly urychleně dořešeny nejprve nejzávažnější hrozby např. ve výstavbě dopravní infrastruktury, ale aby došlo i k nutné stabilizaci firem řízených nebo podřízených Ministerstvu dopravy a výběrového řízení na fungování mýtného systému v dalším období.

Na závěr postesknutí. Je velmi nešťastné, že se nedaří jmenovat ministry dopravy tak, aby v rezortu, jehož dobrá funkce rozhoduje o dalším ekonomickém rozvoji ČR, byly takové osobnosti a s takovou podporou, aby mohly řídit rezort dopravy alespoň jedno celé čtyřleté volební období.

Ing. Pavel Hojda, stínový ministr dopravy a průmyslu za KSČM

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: KSČM

RNDr. Luděk Niedermayer byl položen dotaz

bezpečnost EU

Z čeho jste nabyl dojmu, že EU zvládá řešit otázku bezpečnosti? Máte pocit, že si dokázala dobře poradit s migrační krizí, a že je připravena na tu další?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Okamura (SPD): Korespondenční hlasování umožňuje zákulisní ovlivňování voličů

13:09 Okamura (SPD): Korespondenční hlasování umožňuje zákulisní ovlivňování voličů

Projev na 102. mimořádné schůzi Poslanecké sněmovny 10. května 2024 k zákonu o korespondenční volbě