Bárta neudělal důkladné analýzy, vyčítají Moravané

16.08.2010 14:31

Zástupci moravskoslezských měst ministrovi Bártovi vyčítají naprostou absenci hloubkové dopravní analýzy. Bárta totiž minulý týden rozhodl o zastavení některých dopravních staveb v regionu Ostravy a Opavy.

Bárta neudělal důkladné analýzy, vyčítají Moravané

Kvůli nedostatku peněz ministr dopravy Vít Bárta zastaví 12 rozestavěných silničních staveb, u dalších tří projektů pozastaví přípravu. Ze zastavených staveb jsou čtyři ve vysokém stupni rozestavěnosti, jde o tři silnice první třídy v Moravskoslezském kraji -   jsou to dvě přípojky do Ostravy a spojka mezi Opavou a Ostravou.

Zástupci moravskoslezských měst v pondělí ale Bártu přesvědčovali o tom, aby tak nečinil. Neúspěšně.

Je tu i zhoršená dopravní situace

„Ze strany ministerstva nám schází důkladná analýza, které stavby by měly být při nedostatku financí pozastaveny. Minimálně v rovině dopravního zatížení dané oblasti," vysvětlil pro Radiožurnál náměstek hejtmana Miroslav Novák. S Bártou se během pondělí sešel osobně.

A na stůl prý ministrovi položil veškeré argumenty k tomu, aby se stavby naopak dokončily, neboť již jsou vysoce rozestavěné a s tím souvisí zhoršená dopravní situace, která i díky objízdným trasám nyní v regionu jsou.

Navíc prý i další zástupci moravskoslezských měst upozornili, že konzervace staveb bude stát jen peníze navíc.

Bárta prý měl na rozhodnutí málo času

„Pan ministr nám ale sdělil, že na rozhodnutí měl velmi málo času a proto se jím nemohl zabývat hlouběji a vyhodnotit všechny tyto argumenty. Celý problém se teď bude řešit v poslanecké sněmovně, kde se do věci vloží poslanci z Moravskoslezského kraje," řekl dále Novák.

„Už jsou informováni všichni poslanci z našeho kraje bez rozdílu politického trička. Využijeme debaty před schválením rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury a potom bude hlasování o rozpočtu státu. Věřím, že najdeme pochopení v rozpočtovém i hospodářském výboru parlamentu,"dodal k tomu náměstek primátora Ostravy Vojtěch Mynář.

Představitelům měst totiž Bárta prý slíbil, že budou přizváni k tvorbě rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2011, kde všechny tyto argumenty při rozhodování ministerstva o financování či zastavení dopravních staveb vezme v potaz.

Čtěte také:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: olb

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

věk dožití ve zdraví

Sama zde píšete toto: ,, V roce 2017 byl obvyklý věk dožití ve zdraví u mužů 61 let a u žen 62 let.“ Jak ale tedy vysvětlíte, že vy prosazujete odchod do důchodu déle, a to třeba i o 5 a více let?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Takhle začíná válka. Z otřeseného Slovenska chodí temné zvěsti

11:31 Takhle začíná válka. Z otřeseného Slovenska chodí temné zvěsti

Slovensko zažívá šok z atentátu na svého demokraticky zvoleného premiéra. „Je to odrazem násilného p…