Doprava bude od ledna plná novinek, můžete se těšit na zelené autobusy

23.12.2014 9:00

Pokud používáte v Ústeckém kraji autobusovou dopravu, pak na vás v novém roce čeká řada novinek. Nový systém se připravoval více než dva roky a změny přinesou zlepšení dopravy v kraji. Jedním z cílů nového systému je umožnit cestovat na jeden doklad po celém kraji i v městských dopravách a v budoucnu i na železnici.

Doprava bude od ledna plná novinek, můžete se těšit na zelené autobusy
Foto: spravnimapa.topograf.cz
Popisek: Ústecký kraj

„Koncem roku končí osmileté smlouvy s dopravci a vedení kraje už dlouho připravovalo nové. Ze soutěže vzešli noví dopravci, kteří začnou plnit desetiletou zakázku právě v lednu 2015. Začne platit integrovaný tarif, který propojí několik dopravců v jeden systém, kdy jedinou jízdenkou můžete projet celý kraj bez ohledu na dopravce“ říká Jaroslav Komínek, krajský radní pro oblast dopravy.

Městská doprava bude s krajským systémem spolupracovat. První budou Teplice, kde bude od ledna městská a krajská doprava plně propojena, částečná  integrace s ústeckou MHD je dohodnuta pro okolí Ústí nad Labem. Ostatní města se postupně připojí.

V regionální dopravě se opět zavede časové předplatné jízdné. Na sedmi, třiceti a devadesátidenní jízdenku můžete jezdit, kolikrát chcete.

Všechny dosavadní vozy budou nahrazeny novými zelenými autobusy. Jsou nízkopodlažní, klimatizované a vybavené moderním informačním systémem a hlášením zastávek. Je to 240 autobusů a kraj kontroloval jejich výrobu přímo u dodavatelů.

Systém „Doprava Ústeckého kraje“ myslí i na cyklisty, což se projeví až od dubna. V cyklistické sezóně vyjede zhruba 36 linek, kde bude umožněna přeprava cyklistů, což je velký nárůst proti dnešnímu provozu.

Celkový počet krajských autobusů sice o něco klesl, ale najede se s nimi více kilometrů. Jízdní řády jsou posíleny zhruba o pět procent a na většině linek přibudou nové spoje. Novinkou bude i zastavování na znamení. Autobusy na zavolání umožní obsluhu menších vesnic, kam by pravidelně nezajížděly.

Ten, kdo jezdí častěji, bude mít další výhody. Při použití elektronické peněženky se z ní odečte platba menší o 10 procent, než při platbě v hotovosti. Výraznou úsporu proti jednotlivým jízdenkám získá cestující s časovou jízdenkou, se kterou může na vybrané trase v určitém časovém období jezdit neomezeně. Kdo jezdí pravidelně do práce po trase, kde ho jízdné stojí 20 korun, zaplatil by za měsíc za jednotlivé jízdy 800 korun. Pokud si koupí časovou třicetidenní jízdenku, přijde ho jen na 520 korun.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

věk dožití ve zdraví

Sama zde píšete toto: ,, V roce 2017 byl obvyklý věk dožití ve zdraví u mužů 61 let a u žen 62 let.“ Jak ale tedy vysvětlíte, že vy prosazujete odchod do důchodu déle, a to třeba i o 5 a více let?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

AOPK ČR: Pro sídlo správy chráněné krajinné oblasti Soutok zvítězila nabídka města Lanžhot

16:46 AOPK ČR: Pro sídlo správy chráněné krajinné oblasti Soutok zvítězila nabídka města Lanžhot

Zároveň byly shromážděny nabídky vhodných míst a objektů pro umístění Domu přírody Soutoku.