Finanční a ekonomický institut: V obchodech poměřujeme cenu a výkon

16.12.2015 10:54

Češi rádi nakupují chytře. Tak se dají stručně charakterizovat výsledky ankety, které zpracoval Finanční a ekonomický institut (FAEI). V ní se jen 29 % respondentů přiznalo k tomu, že při nákupu dává přednost značkovému, kvalitnímu zboží.

Finanční a ekonomický institut: V obchodech poměřujeme cenu a výkon
Foto: Finanční a ekonomický institut
Popisek: Finanční a ekonomický institut

Naproti tomu 14 % účastníků ankety preferuje levné, neznačkové zboží, protože podle nich udělá stejnou službu jako značkové. A naprostá většina respondentů, vyčíslená 57 %, nakupuje podle okolností, nabídky a tak, aby to pro ní bylo co nejvýhodnější.

Z podzimního průzkumu společnosti Kik vyplynulo, že na módě spíše šetříme, než abychom za ni utráceli, a respondenti se přiznali, že jejich skříně obsahují spoustu levného a neznačkového oblečení.

„Téměř každý Čech má ve své skříni minimálně jeden kus oblečení, který nebyl vůbec drahý, ale přesto patří k nejoblíbenějším. Dvě třetiny Čechů myslí, že dokážou oblečení nakupovat chytře,“ charakterizuje Zuzana Procházková ze společnosti Kik schopnost českých zákazníků analyzovat poměr cena/výkon.

Podle průzkumu on-line obchodu Zoot ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd Češi na autorskou módu zapomněli a spíše ji znovu objevují. Zároveň si ale pod takovým pojmem představují kvalitu, originalitu a také jedinečnost, takže ji úplně nezatracují.

Zásadním faktorem, proč takovou módu mnoho lidí nenakupuje, je cena. Ačkoliv má český módní trh roční obrat více než 60 miliard korun, raději nakoupíme mnoho levných věcí než jednu drahou. Lidé mají značkovou autorskou módou předem spojenou s vysokou, až dvojnásobně vyšší sumou, než jsou za výrobek ochotni utratit.

Pokud už uvažují o nákupu nového oblečení, většinou je ani nenapadne přemýšlet o tom, že by si pořídili dražší, ale jedinečný kousek. Dotázaní respondenti uvedli, že kdyby dostali 20 000 Kč na útratu, místo investování do autorské módy by nakoupili oblečení běžných značek.

Podrobnosti najdete na www.faei.cz.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Operátoři

Pane senátore, dobrý den, myslíte, že je šance, že se někdy dočkáme slibovaného čtvrtého operátora a tím i levnějších cen? Kdo je odpovědný za to, že tu nemáme čtvrtého operátora? Někde jsem četl, že tu být nemůže, což nechápu. Žijeme přeci ve svobodné a tržní ekonomice nebo ne? Nevím, zda mi dokáže...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

CzechTourism: Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji 2024 jako příležitost pro český cestovní ruch

16:05 CzechTourism: Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji 2024 jako příležitost pro český cestovní ruch

S blížícím se začátkem Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji 2024, které proběhne od 10. do 26. kvě…