Ministerstvo dopravy: Dostavba D35 je opět o krok blíže, na navazující krajské silnice půjde 2,7 miliardy korun

13.07.2017 8:28

Nového impulzu se dočkala spolupráce ministerstva a Pardubického kraje na přípravě D35. Ministr dopravy Dan Ťok a hejtman Martin Netolický dnes podepsali aktualizované memorandum, ze kterého vyplývá, že kromě výstavby D35 se bude stát podílet také na investicích do krajských silnic, které na D35 navazují, a to částkou ve výši 2,7 miliardy korun.

Ministerstvo dopravy: Dostavba D35 je opět o krok blíže, na navazující krajské silnice půjde 2,7 miliardy korun
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministerstvo dopravy

Původní memorandum ministerstva dopravy a Pardubického kraje bylo podepsáno už v roce 2006 a vyžadovalo aktualizaci. K té vláda zmocnila ministra dopravy v květnu tohoto roku. Nové znění memoranda stanovuje konkrétní závazky pro stát i kraj, ministerstvo je připraveno finančně podpořit investice do navazujících krajských silnic celkovou částkou 2,7 miliardy. Jde například o modernizaci silnice mezi Českou Třebovou a Litomyšlí, úpravy silnice mezi Ústím nad Orlicí a Litomyšlí nebo modernizaci spojení Choceň – Žamberk.

„D35 měla být postavena už dávno a mohli jsme tím výrazně zmírnit dopravní komplikace jak v Pardubickém kraji, tak při nynější modernizaci D1. Pardubickému kraji uleví od tranzitní dopravy na současné 1/35 a výrazně zlepší spojení s dalšími regiony,“ řekl ministr Dan Ťok.

Aktualizací memoranda stát i Pardubický kraj potvrzují, že urychlení přípravy a výstavby D35 včetně realizace navazujících silnic druhé třídy jsou společným zájmem mimořádného významu a stanoví konkrétní závazky ministerstva i kraje při realizaci staveb.

„Memorandum je velmi konkrétní včetně doprovodných finančních částek a vychází se schválené jižní trasy D35 s dobrým napojením severních oblastí kraje,“ řekl hejtman Martin Netolický. „Pardubický kraj bude přivaděče připravovat jako investor za přispění státního rozpočtu a Státního fondu dopravní infrastruktury a naším cílem je, aby navazující stavby byly hotové zároveň s úseky nové dálnice,“ dodal hejtman.

Blízko zahájení stavby jsou úseky Opatovice – Časy a Časy – Ostrov, kde již probíhá archeologický průzkum. Ředitelství silnic a dálnic už požádalo o stavební povolení na nejsložitější mostní objekty (estakádu přes Labe, estakádu přes železniční koridor v Uhersku). Díky tomuto rozdělení budou moci na většině trasy začít práce i bez několika chybějících pozemků, kde se ještě řeší dědická řízení.

„Zahájíme stavbu do konce tohoto roku na stavebně nejsložitějších místech, což jsou většinou mosty a budeme pokračovat tak, aby paralelně mohli pracovat i archeologové na dalších úsecích,“ řekl Ťok.

V přípravě je nyní najednou dalších šest úseků D35 Ostrov – Staré Město a další části D35 směrem na Mohelnici. Na všech těchto úsecích se dokončují dokumentace pro územní rozhodnutí a postupně jsou zahajována územní řízení. K zahájení výstavby úseků mezi Ostrovem a Starým Městem by mělo dojít v roce 2020.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa železnic: Modernizace vsetínské stanice pokročila, cestující mají k dispozici nové zázemí

7:02 Správa železnic: Modernizace vsetínské stanice pokročila, cestující mají k dispozici nové zázemí

Ve Vsetíně se uskutečnilo slavnostní otevření společného odbavovacího terminálu pro železniční a aut…