Pardubický kraj: Záměry investora ve Vitce Brněnec mají podporu okolních obcí

20.07.2019 7:34

Hejtman Martin Netolický navštívil jižní cíp Pardubického kraje. V Brněnci jednal se starostou Blahoslavem Kašparem o rozvoji vodovodní a kanalizační sítě v obci, která leží na hlavním železničním koridoru na Brno, ale také na frekventované silnici I/43, ale především situaci okolo záměrů na rozvoj areálu bývalé Vitky. Celá lokalita ožívá díky rodině Löw-Beer, která továrnu v předválečném období vlastnila.

Pardubický kraj: Záměry investora ve Vitce Brněnec mají podporu okolních obcí
Foto: Pardubický kraj
Popisek: Základní podoba loga Pardubického kraje.

„Pro nás je velmi důležité, aby se podařilo odstranit brownfield v centru obce a najít využití pro celý velmi rozsáhlý areál. Vzhledem k tomu, že jsem měl možnost seznámit se s aktuálním záměrem rodiny Löw-Beer, věřím, že se podaří nejprve zajistit celý areál a následně jen upravit tak, aby se mohl stát turistickým lákadlem s celosvětovým významem,“ uvedl hejtman Martin Netolický, který začátkem června jednal se zástupci rodiny a nadačního fondu. „Jsem přesvědčený, že celý záměr musí být komunikovaný s občany, ale také starosty širšího okolí. Je jednoznačně pozitivní, že mikroregion má velký zájem na tom, aby byl areál využit a fungoval ve prospěch všech,“ řekl hejtman Netolický.

Ten se starostou Kašparem hovořil také o aktuální dopravní situaci vzhledem k přetíženosti silnice I/43 směrem na Brno. „Na silnicích první třídy není obecně možné zakázat vjezd kamionů, jelikož ty slouží právě k tranzitu. Po dokončení dálnice D35 až do Mohelnice lze očekávat přirozený úbytek, avšak to je ve všech úsecích ještě hodně daleko,“ uvedl hejtman Netolický, který zmínil investiční aktivity kraje do silnic II. a III. tříd v celé lokalitě.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Operátoři

Pane senátore, dobrý den, myslíte, že je šance, že se někdy dočkáme slibovaného čtvrtého operátora a tím i levnějších cen? Kdo je odpovědný za to, že tu nemáme čtvrtého operátora? Někde jsem četl, že tu být nemůže, což nechápu. Žijeme přeci ve svobodné a tržní ekonomice nebo ne? Nevím, zda mi dokáže...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správy železnic: Po pravém břehu Labe se pojede rychleji, zruší se všechny přejezdy

7:02 Správy železnic: Po pravém břehu Labe se pojede rychleji, zruší se všechny přejezdy

Rekonstrukce více než 30 kilometrů dlouhého úseku mezi Lysou nad Labem a Mělníkem má svého projektan…