Plníme dohody mezi vládou a Odborovým svazem dopravy, zní z Pardubického kraje

24.03.2017 14:39

Pardubický kraj se stále staví čelem k nařízení české vlády, které nařizuje autobusovým společnostem navýšit mzdy řidičům autobusů a uvolní z rozpočtu částku přesahující 20 milionů korun. Plní tak podmínky, které svým dopisem prezentoval také předseda Odborového svazu dopravy Luboš Pomajbík. Ostatní finance nad rámec nařízení musí nést samotní dopravci, kteří si tyto podmínky již dříve vyjednali.

Plníme dohody mezi vládou a Odborovým svazem dopravy, zní z Pardubického kraje
Foto: Hans Štembera
Popisek: Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický

„Naše připravenost dorovnat řidičům autobusů a jejich společnostem částku, kterou svým nařízením stanovila česká vláda, stále trvá. Je nutné upozornit na dopis, který 8. září minulého roku odeslal předseda Odborového svazu dopravy všem předsedům základních organizací. V něm je ve třech bodech uvedeno dohodnuté řešení odměňování řidičů autobusů,“ uvedl hejtman Martin Netolický a konkretizoval body dohody. „Bod A hovoří o přesunu řidičů ze třetí do páté skupiny prací a zaručené mzdě ve výši 98,10 Kč za hodinu, což představuje minimální mzdu 16 400 korun. V našem kraji to dělá jeden milion korun. Bod B stanovuje odměnu za hodinu čekání ve výši 78,48 Kč za hodinu. V našem kraji 15 milionů korun. Bod C zavádí příplatek za ztížené pracovním prostředí v hodnotě 6,60 Kč za každou odpracovanou hodinu. Pro Pardubický kraj částka 4,5 milionu korun. Souhrnně jsme tedy na několikrát zmiňované částce přesahující 20,5 milionu korun. Za náš kraj tedy splněno ve všech bodech. Veškeré další nároky jsou nad rámec tohoto nařízení a musí je nést konkrétní dopravce,“ dodal Netolický.

K možnosti stávky dopravců v regionu se vyjádřil také náměstek hejtmana pro dopravu a dopravní obslužnost Michal Kortyš. „Z mého pohledu není ke stávce žádný důvod. Plníme, co plnit máme. Opět zdůrazňuji, že je nezbytné se zamyslet nad nastavením na dalších deset let. Proto budeme chtít při přípravě nového tendru zapojit všechny dotčené strany, a to jak odbory, tak zaměstnavatele, kteří se budou moc vyjádřit k zadávacím podmínkám. Rozhodně není možné, aby byly ceny nasmlouvané na deset let bez možnosti jakéhokoliv pohybu ve vztahu k vývoji ekonomiky,“ uvedl Michal Kortyš.

Dopis předsedy Odborového svazu dopravy Luboše Pomajbíka je možné nalézt ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Skupina České dráhy loni hospodařila s rekordním ziskem téměř čtyři miliardy

11:27 Skupina České dráhy loni hospodařila s rekordním ziskem téměř čtyři miliardy

Konsolidovaný hospodářský výsledek Skupiny ČD před zdaněním dle Mezinárodních standardů účetního výk…