Škoda Transportation: Trolejbusy z České republiky míří opět do Bulharska

04.09.2013 11:19

Společnost Škoda Electric uzavřela další významný exportní kontrakt na trolejbusy. Jedná se celkově o sto vozidel za 1,2 miliardy korun. Zakázku zastřešuje bulharské město Burgas, ale trolejbusy budou v rámci kontraktu dodány rovněž do Varny, Stare Zagory a Plevenu.

Škoda Transportation: Trolejbusy z České republiky míří opět do Bulharska
Foto: Škoda Transportation
Popisek: Škoda Transportation, ilustrační foto

„Naše společnost uspěla na bulharském trhu jen nedlouho poté, co došlo k podpisu kontraktu na dodávku padesáti vozidel pro hlavní město země Sofii. V rámci nové zakázky ovšem vyrobíme vozidla typu Škoda 26 Tr. Pro Burgas je určeno 22 kusů, pro Pleven 40 kusů, pro Varnu 30 kusů a 8 kusů půjde do Stare Zagory,“ říká Karel Majer, ředitel divize Trolejbusy společnosti Škoda Electric .

Nové trolejbusy budou vybaveny pomocným diesel-agregátem určeným pro jízdu i mimo trakční vedení. Významnou úsporu elektrické energie a snížení nákladů na údržbu zajišťuje asynchronní trakční motor a mikroprocesorově řízený napěťový střídač s možností rekuperace.  Zvýšení komfortu pro cestující přináší výkonná klimatizace a moderní audiovizuální systém.

„Škoda Electric uzavřela během letošního léta už čtyři významné exportní kontrakty na trolejbusy. České trolejbusy budou tedy k vidění nejen v Bulharsku, ale také v Lotyšsku a na Slovensku. Celkově se nám podařilo uzavřít nové kontrakty na trolejbusy za celkem 5,4 miliardy korun a to považuji za historický úspěch. V souvislosti s tím také rozšiřujeme a modernizujeme náš výrobní závod na trolejbusy v Plzni a budeme nabírat nové zaměstnance“ doplňuje Jaromír Šilhánek, generální ředitel Škody Electric.

Škoda Electric je dnes největším evropským výrobcem trolejbusů. Dodává je například do maďarského Szegedu, uzbeckého města Urgenč nebo italského Říma.  Za dobu existence trolejbusové výroby dodala Škodovka vozy nejen do Evropy, ale i Asie nebo severní Ameriky.  

Kromě trolejbusů slaví úspěchy i ostatní divize společnosti. Škoda Electric například spolupracuje s americkým koncernem GE Transportation, pro který v současnosti vyrábí 660 kusů kompletních mechanických pohonů pro 110 lokomotiv v Kazachstánu. Korejské společnosti Hyundai Rotem dodává kompletní elektrovýzbroj a mechanický pohon pro osm desítek lokomotiv a do čínského města Su-čou míří kompletní trakční výzbroj pro 23 pětivozových jednotek metra.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Svaz vinařů ČR: Účet za škody ve vinicích přesáhl dvě miliardy. Zapomeňme na daň, musíme řešit přežití a budoucnost

16:13 Svaz vinařů ČR: Účet za škody ve vinicích přesáhl dvě miliardy. Zapomeňme na daň, musíme řešit přežití a budoucnost

Rekordní mrazy, které minulý a tento týden udeřily v České republice, ničivě zasáhly tuzemské vinohr…