Správa železniční dopravní cesty se představí na Národním dni železnice 2018

19.09.2018 20:38

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) je partnerem Národního dne železnice, který se uskuteční v sobotu 22. září ve Středisku oprav kolejových vozidel v Českých Budějovicích. SŽDC představí speciální techniku, která bude k vidění v rámci Světa změny.

Správa železniční dopravní cesty se představí na Národním dni železnice 2018
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

SŽDC v současnosti provozuje celkem 543 speciálních hnacích vozidel pro opravy a údržbu železničních tratí. Nejvíce, celkem 322 kusů, z toho tvoří motorové univerzální vozíky MUV 69 v různých verzích, které slouží pro údržbu a opravy tratí na dráhách celostátních a regionálních a k přepravě materiálu a osob. Několik desítek drezín tohoto typu již prošlo výraznou modernizací, poslední verzí je MUV 75. Novinkou ve výbavě SŽDC je trojice speciálních vozidel MTW 100 určených pro opravy a údržbu trakčního vedení.

V rámci Národního dne železnice si návštěvníci budou moci prohlédnout tato speciální vozidla SŽDC:

Motorové univerzální vozidlo MUV 75

Je určeno pro údržbu železničních tratí. Vyhovuje nejnovějším evropským normám i standardům TSI. Proti předchozím typům má delší hlavní rám a větší kabinu se dvěma řídicími stanovišti, která pojme až sedm členů osádky. Plošina s nosností pěti tun je osazena jeřábem Palfinger. Ten je dodáván se třemi druhy drapáků a sekacím zařízením. Funkční design přední části vozidla výrazně přispívá k lepší aerodynamice. Maximální rychlost 75 km/h mu zaručuje větší akční rádius a kratší dojezdové časy na místo zásahu.

Malá měřicí drezína MMD.2

Slouží k měření geometrických parametrů staničních dopravních kolejí. Je vybavena kontaktním měřicím systémem s elektronickými čidly, analogovo-digitální elektronikou a měřicím počítačem. Další počítač na palubě drezíny zpracovává jednotlivé signály a vyhodnocuje parametry geometrie koleje. Drezína dosahuje přepravní rychlosti 75 km/h, při měření max. 40 km/h.

MTW 100

Speciálně navržené vozidlo pro údržbu trakčního vedení. Na vozidle je instalován nákladní jeřáb s možností připojení pracovního koše, dále zdvihací pracovní plošina, ramena pro manipulaci s trolejovým vodičem a nosným lanem, věží pro kalibraci výšky trolejového vodiče a měřicím sběračem. Vozidlo je specifické svojí délkou (21 400 mm), která je o 2 500 mm větší než standardně vyráběná vozidla řady MTW 100. Navíc má soubor kamer, které zprostředkovávají strojvedoucímu i osádce nejen dokonalý přehled o okolí vozidla, ale i dohled nad stavem a činností mechanizace i měřicího sběrače.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Celní správa: Nelegální přepravy minerálních olejů na severu Čech

11:44 Celní správa: Nelegální přepravy minerálních olejů na severu Čech

Během jednoho dne odhalili celníci na Teplicku tři nelegální přepravy minerálních olejů ze sousedníh…