„V líbivém půlminutovém televizním spotu se však vyhýbá podstatné části pravdy, mlčí o rizicích a ukazuje jen potenciální pozitiva druhého pilíře. Dopouští se tak zavádějící reklamy, která klame lidi a vytváří falešnou iluzi, že si ve stáří člověk bude užívat bezstarostnou penzi,“ píše Kruliš.
Podle místopředsedy SPOZ reklama neříká, že druhý pilíř vede ke snížení důchodu z pilíře prvního. „A pak je tu jedno zásadní riziko - penzijní fondy totiž vůbec nemusejí zhodnotit vyvedená tři procenta natolik, že výnos překoná částku, o kterou účastník druhého pilíře přijde ve státním systému,“ upozorňuje Kruliš.
Celý text si přečtěte ZDE
Zemanovci se navíc nelíbí, že z druhého pilíře nejde vystoupit. Jeho zavádění prý navíc nemá smysl, jelikož jej ČSSD vzápětí zruší. „Pokud fond padne, člověk zapláče. Je na každém, zda se uváže na dlouhou dobu do druhého pilíře, z něhož nemůže vystoupit a ČSSD hrozí jeho zrušením, a nebo raději využije úplně jiných forem zajištění na stáří – ať už se jedná o třetí pilíř (penzijní připojištění se státní podporou), stavební spoření a nebo třeba nákup nemovitosti,“ navrhuje Kruliš.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: joh